مذاکرات نفتی ایران و آلمان هفته آینده در تهران برگزار می شود/بازگشت زیمنس به صنعت نفت

مذاکرات نفتی ایران و آلمان هفته آینده در تهران برگزار می شود/بازگشت زیمنس به صنعت نفت
پس از موفقیت مذاکرات هسته ای، قرار است که آلمانی ها به عنوان اولین کشور اروپایی، یک هیات تجاری- سیاسی را عازم تهران کرده و مذکراتی را در حوزه نفت و انرژی با مقامات کشورمان برگزار کنند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، هفته آینده، هیات تجاری و سیاسی کشور آلمان به سرپرستی زیگمار گابریل قائم مقام صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور پس از ورود به تهران با وزیر نفت ایران دیدار خواهند کرد.

به گفته مقامات وزارت نفت ایران، قرار است در این دیدار پتانسیل ها و موقعیت های موجود برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران بررسی شود.

سفر هیات آلمانی به تهران با توافق ایران و ٥+١ می تواند نقطه شروع همکاری ایران و اتحادیه اروپا پس از برداشته شدن تحریم باشد؛ با توجه به نقش و قدرت ایران در منطقه و افزایش این قدرت پس از لغو تحریم ها قطعا گسترش این روابط به نفع طرفین خواهد بود؛ ضمن اینکه وجود منابع غنی نفت و گاز ایران و جذابیت آن، برای سرمایه گذاران غیرقابل چشم پوشی است.

وزیر نفت در حاشیه اجلاس امنیت انرژی در برلین که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد با بیان اینکه آلمانی ها متمایل به گسترش همکاری ها با ایران پس از لغو تحریم ها هستند، گفته بود: تهران و برلین به یک اندازه اشتیاق دارند تا پس از برداشته شدن تحریمها، بار دیگر روابط دو جانبه اقتصادی را گسترش و ارتقاء دهند.

آلمانی ها کشوری خوشنام در صنعت نفت ایران شناخته شده و شرکت زیمنس آلمان همکاری های خوبی را در حوزه تجهیزات های تک صنعت نفت با ایران داشته است. 

گفته می شود که در این هیات تجاری، برخی مدیران زیمنس نیز حضور داشته و روند همکاری پس از لغو تحریم را مورد بررسی قرار خواهند داد.
۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۷۲۵