آمادگی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای تولید حداکثری نفت خام

آمادگی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای تولید حداکثری نفت خام
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از آمادگی کامل این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام و بازگشت فوری به سقف پیش از تحریم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، بیژن عالیپور با اشاره به اعلام آمادگی وزیر نفت برای افزایش سهم نفت خام صادراتی، گفت:  همه برنامه های لازم برای افزایش تولید نفت و گاز در مناطق نفتخیز جنوب تدوین شده و آماده دریافت دستور آغاز عملیات بازگشت به سقف پیش از تحریم در کمتر از سه روز هستیم.

وی با بیان این که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت ایران ، حدود ٨٣ درصد نفت خام  و ١٦ درصد گاز کشور را تامین می کند، افزود: با توجه به توافق انجام شده و لغو تحریمها و همچنین فراهم شدن زمینه صادرات بیشتر نفت خام با همت و تلاش کارکنان و متخصصان مجموعه مناطق نفتخیز جنوب در کمترین زمان ممکن توان تولید نفت خام را به میزان مورد نظر، افزایش خواهیم داد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که تامین خوراک بیشتر واحدهای  پتروشیمی و پالایشگاههای کشور برعهده شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است، اظهار کرد: برای تامین نفت صادراتی به بازارهای جهانی و همچنین خوراک پتروشیمی ها و پالایشگاههای داخلی براساس برنامه ابلاغی وزارت نفت، در این شرکت به لحاظ افزایش ظرفیت تولید به میزان حداکثری هیچگونه محدودیت و مشکلی وجود ندارد.

 بنابراین گزارش وزیر نفت در حاشیه نشست  هیئت دولت که ٢٤ تیرماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران از افزایش صادرات نفت ایران به میزان ٥٠٠ هزار بشکه در روز خبر داد که بعد از ٦ ماه به یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۶۰۵