ساخت یکهزار قطعه تحریمی صنعت گاز به دست متخصصان داخلی

رئیس اداره تعمیرات شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: از آغاز امسال تا کنون، یکهزار قطعه مورد نیاز تاسیسات صنعت گاز کشور که در تحریم ورود به کشور قرار گرفته، در کارگاه مرکزی این پالایشگاه با تلاش متخصصان داخلی ساخته شده است.
 

وی ادامه داد: ژنراتور واحد D نیروگاه برق، به دلیل لرزش زیاد مورد استفاده نبود که می بایست «روتور» آن تعمیر، بازبینی و سرویس می شد که این مهم نیز به دست توانمند متخصصان داخلی و کارشناسان فنی پالایشگاه فجر جم با بیرون آوردن آن، تمیزکاری «استاتور» و رفع اشکال فنی از ابزارهای جانبی انجام شد.

شاه مرادلو یادآور شد: بالانس سرعت بالای روتور در «شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران» تنها مرکز دارای تجهیزات بالانس خلا، انجام شده است.

وی با بیان این که، تعمیرات اساسی در سال جاری با کیفیت مناسب و زودتر از برنامه زمانبندی انجام شد، در باره کاهش تاثیر تحریم ها و جلوگیری از توقف کار تجهیزات پالایشگاه گاز فجر جم گفت: مدیران و کارکنان پالایشگاه فجر جم به دلیل قدمت بخش قابل توجهی از تجهیزات و دستگاه های پالایشگاه، از سال ها پیش که مسئله تحریم به شدت امروزی مطرح نبود، به فکر تامین قطعات موردنیاز از طریق شرکت های داخلی یا ساخت در کارگاه مرکزی بودند و این کار هر چند پراکنده و بدون سازماندهی مناسب، همواره در حال اجرا بوده است.

شاه مرادلو تصریح کرد: هم اکنون با تشکیل کمیته خودکفایی و تاکید مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، بر اهمیت فعالیت های برنامه ریزی شده در بخش تامین قطعات و دستگاه ها از داخل، امیدواریم به انضباط و ساماندهی لازم واثربخشی مناسب در این زمینه دست یابیم.

۸ آبان ۱۳۸۹ ۱۱:۲۳
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۱