دبیرکل اوپک با اشاره به اقدام اخیر اروپا:تحریم ایران بی ثباتی در بازار نفت را افزایش می دهد

دبیرکل اوپک با اشاره به اقدام اخیر اروپا:تحریم ایران بی ثباتی در بازار نفت را افزایش می دهد
عبدالله البدری دبیرکل اوپک گفت: تحریم‌های نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، فشارهای بالایی به قیمت نفت وارد می‌کند حتی اگر کمبودی در بازارهای نفتی وجود نداشته باشد.

به گزارش رویترز، وی افزود: من نگران وجود نفت زیاد در بازار نیستم حتی اگر کشورهای عضو اوپک روزانه 600 میلیون بشکه نفت که بیش از تولید 30 میلیون بشکه‌ای تعیین شده است، تولید کنند.

البدری تصریح کرد: این امر بی‌ثباتی در بازار را افزایش خواهد داد و هیچ شکی در این مورد وجود ندارد. مطمئنا در دوره‌ای خاص باید انتظار افزایش قیمت نفت را داشته باشیم.

دبیرکل اوپک خاطرنشان کرد: تحریم ابزاری مناسب برای مذاکره با هیچ کشوری نیست و مذاکره تنها راهی است که ما می‌توانیم هر مشکلی را با آن حل کنیم.

وی توضیح داد: قیمت نفت برنت دریای شمال روز گذشته بیش از 111 دلار معامله شد و تحت شرایط عادی، بازار در ابتدای ماه جاری باید انتظار نفت با قیمت حدود 100 دلار در هر بشکه را داشته باشد.

عبدالله البدری با توضیح اینکه 100 دلار قیمتی مناسب برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است، تاکید کرد: این امر در شرایط عادی است و شرایط نحوه رفتار بازار را تعیین می‌کند.

بر اساس این گزارش، اوپک در آخرین نشست خود در ماه دسامبر تولید 30 میلیون بشکه‌ای را برای کشورهای عضو تعیین کرد.

وی افزود: زمانیکه می‌گوییم 30 میلیون بشکه در روز، این میزان میانگین در یک سال است. بعضی مواقع شما 30.6 میلیون بشکه تولید و دفعه بعد 30.1 و بار دیگر30 میلیون بشکه تولید می‌کنید.

دبیرکل اوپک گفت: به هر حال با یک بازی متفاوت روبرو هستیم که هنوز بازار را تحت تاثیر قرار نداده است اما خطر افرایش قیمت وجود دارد.

۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ۱۹:۲۴
رویترز |
تعداد بازدید : ۱,۲۹۴