کاهش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات روزانه نفت عربستان

کاهش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات روزانه نفت عربستان
صادرات نفت عربستان در ماه می ۲۰۱۵ با کاهش ۸۰۰ هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۶.۹۴ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سعودی گازته، در حالی که پالایشگاه های چینی به علت انجام تعمیرات تعطیل شده اند، میزان صادرات نفت عربستان در ماه می به پایین ترین رقم 5 ماه گذشته رسید.

بر اساس آمارهایی که در پایگاه اینترنتی ابتکار آماری مشترک سازمان ها (جودای) منتشر شد، بزرگترین صادر کننده نفت جهان در ماه می، روزانه 6.94 میلیون بشکه نفت صادر کرد، در حالی که این رقم در ماه آوریل 7.74 میلیون بشکه در روز بود. این پایین ترین رقم صادرات نفت عربستان از ماه دسامبر تاکنون بوده است.

بر اساس اطلاعات پایگاه جودای، صادرات نفت عربستان در حالی برای دومین ماه متوالی کاهش می یابد که تولید این کشور به 10.33 میلیون بشکه در روز رسیده که  حداقل بالاترین رقم از سال 2002 تاکنون است. عربستان در ماه می برای تامین پالایشگاه های جدید و تولید برق مورد نیاز کولرهای گازی، در ماه می، نفت بیشتری در داخل مصرف کرد.

بر اساس اداره کل گمرکات چین، واردات نفت این کشور در ماه می، نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشت. واردات نفت چین از عربستان در همین بازه زمانی 18 درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم از اوت 2012 تاکنون رسید.

به رغم تقویت ارزش دلار و نگرانی ها از اینکه توافق هسته ای با ایران موجب افزایش عرضه نفت از سوی این کشور شود، قیمت نفت روز جمعه تغییر کمی را شاهد بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اوت با 2 سنت کاهش به 50 دلار و 89 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم با 18 سنت افزایش به 57 دلار و 10 سنت رسید.

بارت ملک از موسسه تی دی سکیوریتیز در این باره گفت: «ممکن است شاهد افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران باشیم. گفته می شود که ایران حدود 50 میلیون بشکه نفت آماده صادرات در تانکرها دارد.»

 

۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۵۸۴