هدف از حضور در ایران تنها فروش محصول نیست

هدف از حضور در ایران تنها فروش محصول نیست
برخی نمایندگان شرکتهای آلمانی با اعلام آمادگی برای حضور در ایران پس از لغو تحریمها اعلام کردند: هدف از حضور در ایران تنها فروش محصول نیست.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، نماینده شرکت زیمنس از توافق ایران و ١+٥ ابراز خوشحالی کرد و با بیان این که شرکتهای بین المللی در شرایط سختی برای حضور در ایران قرار داشتند، تصریح کرد: نوآوری هم برای شما و هم برای ما خیلی مهم است و این شرکت می تواند در زمینه های مختلف انرژی، صنعتی، پزشکی و زیرساختهای شهری در ایران فعالیت کند.

نماینده شرکت لینده با یادآوری این که این شرکت در گذشته همکاریهای نزدیکی با ایران داشته است، اظهار کرد: آلمان باید هر چه سریعتر برای حل مسائل مالی راه حلی پیدا کند؛ ضمن این که اولویت همکاری میان دو کشور باید مشخص شود تا بعد از باز شدن راه همکاری دو کشور، کارها هر چه سریعتر آغاز شود.

رئیس اتحادیه اتاقهای بازرگانی آلمان نیز با اشاره به  این که اتاق بازرگانی ایران و آلمان در آستانه ٤٠ سالگی قرار دارد بادعوت از اتاق بازرگانی ایران برای حضور در این کشور گفت: امیدواریم صحبتهای انجام شده میان دو کشور هر چه سریعتر به مرحله عمل برسد.

نماینده شرکت باسف آلمان نیز با بیان این که  فرصتهای زیادی برای همکاری میان دو کشور وجود دارد، افزود: در زمینه نفت و گاز زمینه های مختلفی برای همکاری دو کشور وجود دارد؛ ضمن این که فرصت زیادی برای همکاری در زمینه فناوری وجود دارد.

نماینده شرکت اوده نیز با اشاره به این که این شرکت سالهاست در زمینه های پتروشیمی با ایران همکاری می کند، اظهار کرد: امیدواریم با برداشته شدن تحریمها همکاری خوبی میان این دو کشور به وجود بیاید.

نماینده شرکتهای صنعتی آلمان نیز روابط ایران و آلمان را یک رابطه سنتی عنوان کرد و گفت: با فراهم شدن شرایط، ما آماده سرمایه گذاری در ایران خواهیم شد، چون انجام سرمایه گذاری در ایران سبب ایجاد اشتغال می شود؛ ضمن این که هدف ما از حضور در ایران تنها فروش محصول نیست بلکه در زمینه خدمات و آموزش نیز آمادگی فعالیت خواهیم داشت.

به گزارش شانا، هیئت ٦٠ نفره آلمان به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدر اعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، روز یکشنبه وارد تهران شد، این هیئت روز گذشته (دوشنبه، ٢٩ تیرماه) با بیژن زنگنه، وزیر نفت، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، هیئت آلمانی دیشب تهران را به مقصد اصفهان ترک کرد.

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۵۵
تعداد بازدید : ۷۲۹