سرمایه آلمانی‌ها در ریل توسعه ایران

سرمایه آلمانی‌ها در ریل توسعه ایران
معاون برنامه‌ریزی در امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در ایران می‌تواند یکی از مولفه‌ها در توسعه کشور باشد، لذا می توان توافق ایران و آلمان را در حوزه انرژی یک اتفاق خوب و مثبت قلمداد کرد.

علیرضا دائمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص تاثیر سرمایه گذاری خارجی و تاثیر آن در حل مشکلات صنعت کشور اظهار کرد: فارغ از این‌که این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند منجر به کاهش مشکلات اقتصادی باشد، ارتباط بین‌المللی به ویژه ارتباطات اقتصادی از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است این است که با سرمایه‌گذاری‌های خارجی می توان به تندتر شدن مسیر توسعه کشور و استفاده بهینه‌تر از منابع موجود کمک کرد به همین دلیل وزارت نیرو به دنبال جذب هرچه بیشتر سرمایه های خارجی است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی نمی‌تواند به عنوان یک عامل اصلی حلال مشکلات اقتصادی ایران باشد،گفت:سرمایه گذاری خارجی می‌تواند یک عامل موثر در حل مسائل کشور باشد اما نمی توان از آن به عنوان یک عامل اصلی یاد کرد.

دائمی عامل اصلی در توسعه یک کشور را داشتن برنامه‌های خوب و اجراهای آن برنامه‌ها عنوان و اظهار کرد: برای اجرایی شدن این برنامه ها چهار فاکتور نیروی انسانی، سرمایه، دانش فنی و منابع طبیعی لازم و ضروری است.

به گفته وی اگر این چهار مولفه کنار هم قرار بگیرد قطعا شرایط توسعه در کشور محقق می‌شود و به طور کلی نیز می توان گفت که سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند یکی از مولفه‌ها در توسعه کشور باشد و مذاکره ایران و آلمان در حوزه انرژی نیز به طور قطع تاثیرات مطلوبی در توسعه کشور خواهد داشت.

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۰۲
تعداد بازدید : ۵۳۳