کاهش ٥٠ درصدی مصرف گاز گرمکنهای ایستگاههای تقلیل فشار

کاهش ٥٠ درصدی مصرف گاز گرمکنهای ایستگاههای تقلیل فشار
ایستگاههای تقلیل فشار گاز سالانه ٢٥٠ میلیون مترمکعب گاز مصرف می کنند که با اجرای طرحهای بهینه سازی امکان کاهش این مقدار تا ٥٠ درصد وجود دارد.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به پروژه های این شرکت در حوزه بهینه سازی اظهار کرد: این معاونت برای کاهش مصرف گاز و اجرای طرحهای بهینه سازی فعالیتهای گوناگونی داشته که کاهش مصرف گاز گرمکنهای ایستگاههای تقلیل فشار از جمله این طرحها است.

مجتبی شیخ بهایی افزود: وظیفه ما این است در اداره های خود نیز صرفه جویی داشته باشیم.

وی یادآور شد: در مورد ایستگاههای تقلیل فشار برنامه ریزی و طرحهایی را با همکاری مشاور به تمام استانها ابلاغ کرده ایم و به آنها گفته شده با استفاده از این طرحها، زمینه کاهش مصرف گاز در ایستگاهها را فراهم کنند.

به گفته وی، یکی از مصوبه های امسال ما این بوده که از مشعلهای دمنده دار استفاده کنیم که این مشعلها باعث کاهش ٣٥ درصدی مصرف می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این مشعلها به تدریج جایگزین مشعلهای موجود در سیستم می شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم با اصلاح گرمکنهای ایستگاه های تقلیل فشار گاز تا پایان امسال، شاهد کاهش ٣٠ درصدی مصرف سوخت در این ایستگاه ها باشیم.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: راندمان گرمکنها از طریق تنظیم صحیح دمای گاز، کنترل احتراق، اصلاح درهای منبع انبساط و عایق کاری تا ٢٥ درصد افزایش می یابد.

شیخ بهایی یادآور شد: گاز پس از طی مسافت، افت فشار پیدا کرده و سرد می شود؛ به همین دلیل این گاز باید گرم شده که برای این کار از هیتر استفاده می شود.

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۵۸۴