افزایش پایداری انتقال گاز در منطقه ٥ عملیات

افزایش پایداری انتقال گاز در منطقه ٥ عملیات
تعمیرات اساسی ٤٨ هزار ساعت توربین واحد چهارم تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد ٣ در استان فارس که اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده بود پایان یافت.

مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به خودکفایی این منطقه در تعمیرات اساسی این تجهیز اظهار کرد: تمام مراحل این تعمیرات توسط کارشناسان تعمیرات اساسی این منطقه انجام شده است.

حمید خدری با بیان این که ظرفیت انتقال گاز این توربوکمپرسور ٢٨ میلیون مترمکعب در روز است، افزود: پس از رسیدن ساعت کارکرد این نوع توربینها به ٤٨ هزار ساعت، کلیه قطعات توربین به طور کامل باز، عیب یابی، رفع عیب و مونتاژ مجدد می شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته تعداد ٢٠ تعمیرات اساسی توربوکمپرسورها توسط کارشناسان تعمیرات اساسی این منطقه انجام شده است.

به گفته وی، تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد ٣ واقع در پنج کیلومتری شهرستان نورآباد فارس روی خط سوم سراسری قرار دارد که در سال ٨٢ به بهره برداری رسیده است.

مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز در ادامه به شناسایی عوامل موثر بر مدیریت بهینه کنترل خوردگی در این منطقه اشاره کرد و گفت: مقاله "شناسایی عوامل تاثیر گذار بر مدیریت خوردگی در خطوط لوله منطقه پنج عملیات انتقال گاز" که توسط یکی از کارکنان این منطقه نوشته شده، در بخش ارائه مقاله ششمین کنفرانس لوله و خطوط انتقال نفت و گاز پذیرفته شده است.

خدری ادامه داد: هدف از این تحقیق، شناسایی عوامل موثر بر کنترل خوردگی است که با استفاده از روشهای علمی، چهار عامل اصلی و ١٣ زیرشاخص موثر بر آن شناسایی شد.

وی با بیان این که در مرحله بعد با استفاده از آمار استنباطی به رد یا پذیرش فرضیه ‌ها پرداخته شده، اعلام کرد: نتایج نشان می‌ دهد که تمام عوامل شناسایی شده با کنترل خوردگی ارتباط مثبت و معناداری دارند.

به گفته وی، طبق رتبه‌ بندی، از میان عوامل موثر بر پدیده کنترل خوردگی، عوامل "حمایت مدیریت" و "اصلاح ساختار سازمانی" بیشترین اهمیت را داراست.

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۶۸۹