قیمت بنزین در آسیا در مرز ٨٠ دلار باقی ماند

قیمت بنزین در آسیا در مرز ٨٠ دلار باقی ماند
هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٠ ژوییه (جمعه، ١٩ تیرماه)در سطح ٨٠ دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، قیمت بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١٠ ژوییه نسبت به هفته پیش از آن ٢ دلار و ٨ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٨٠ دلار و ٢ سنت برای هر بشکه رسید.

سودهای پالایشی حاصل از بنزین در این منطقه به دلیل فراهم شدن شرایط صادرات آن به آمریکا تقویت شد. در وضع فعلی، اختلاف قیمت بنزین با نفتا ( خوراک واحدهای تولید بنزین) به ٢٢ دلار برای هر بشکه، به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده است.

قیمت نفت گاز نیز در هفته مورد بررسی با چهار دلار و ٨٣ سنت کاهش به ٦٧ دلار و ٢٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٤٨ دلار و ٥٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و ٦٢ سنت کاهش را نشان می دهد.

کاهش تقاضا برای نفت گاز در این منطقه سبب پایین آمدن قیمت آن در بازار آسیا شده است. با این حال، فراهم شدن فرصت صادرات این فرآورده نفتی به اروپا و استرالیا تا حدودی مانع از کاهش شدید قیمت این فرآورده نفتی در بازار آسیا شده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت بنزین در بازار روتردام نسبت به هفته گذشته با یک دلار و ٨٣ سنت افزایش به ٩١ دلار و ٩٩ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت بنزین در خلیج مکزیک ١٥سنت کاهش یافت و  ١٠٣ دلار و ٢٨ سنت برای هر بشکه معامله شد.

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۰
تعداد بازدید : ۶۷۰