تولید گاز فاز ١٢ به ٦٠ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد

تولید گاز فاز ١٢ به ٦٠ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد
با تکمیل حفاری سه حلقه چاه سکوی B فاز ١٢ تولید گاز این فاز از پارس جنوبی بدون احتساب گازهای فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی به ٦٠ میلیون مترمکعب در روز می رسد.

رسول فلاح نژاد مجری فاز ١٢ پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به عملیات تکمیل سه حلقه چاه باقیمانده سکوی B فاز ١٢ پارس جنوبی، گفت: عملیات تکمیل این چاهها تا پایان تابستان امسال به پایان می‌رسد.

وی تولید فعلی فاز ١٢ را بدون احتساب دریافت گاز از فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی  ٥٠ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و افزود: با تکمیل سه چاه باقیمانده سکوی B تولید گاز فاز ١٢ به ٦٠ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد بدون این که از فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی گازی دریافت کند.

فلاح نژاد افزود: هم اینک فاز ١٢ پارس جنوبی علاوه بر دریافت گاز از این فاز، گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ پارس جنوبی را نیز دریافت و بعد از شیرین سازی به شبکه سراسری تزریق می‌کند.

مجری فاز ١٢ پارس جنوبی در شرکت نفت وگاز پارس همچنین درباره سکوی A، گفت: اواسط خردادماه امسال سکوی A تحویل بهره بردار شد.

به گزارش شانا، فاز ١٢ با هدف تولید روزانه ٧٥ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای تزریق به خط لوله ششم گاز کشور یا تحویل بخشی از آن به صورت غنی و ترش به واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال.ان. جی) صادراتی، تولید روزانه ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٧٥٠ تن گوگرد در سایت دوم منطقه ویژه پارس، اسفندماه ٩٣ با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۳۲
تعداد بازدید : ۵۹۵