کاهش 14 درصدی مصرف برق دستگاه ها در طرح 'ساعت تهران'

کاهش 14 درصدی مصرف برق دستگاه ها در طرح 'ساعت تهران'
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: اجرای طرح نمادین 'ساعت تهران' در روزهای بیستم و بیست ودوم تیرماه جاری که از ساعت 13 تا 15 برای اداره های پایتخت به اجرا درآمد، موجب کاهش 14 درصدی مصرف برق شد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، سیدمحمد هاشمی در این زمینه اظهار داشت: مصرف برق اداره های منتخب در پایتخت پیش از اجرای طرح، 83مگاوات بود که در حین اجرا به 74 مگاوات رسید.

وی افزود: مشارکت حداکثری سازمانها و اداره های شهر تهران در طرح نمادین 'ساعت تهران' صورت گرفت و این طرح منجر به کاهش نزدیک به 140 مگاوات در پیک بار تهران شد که نتایج آن با مدل سازی اطلاعات بازار برق و قرائت مقدار مصرف اداره های منتخب شهر تهران پیش از اجرا و پس از اجرای طرح بدست آمد. این مقام مسئول گفت: طرح نمادین ساعت تهران برای نخستین بار از سوی این شرکت با هدف همکاری قریب دو هزار و 300 دستگاه ساختمان اداری با قدرت مصرفی یکهزار مگاوات برای کاهش 20 درصدی مصرف در پیک بار اجرا شده است.

به گفته وی، براساس طرح مزبور 105 واحد اداری منتخب به عنوان یک نمونه آماری برای سنجش تاثیر طرح انتخاب و در این طرح از ساعت 13 تا 15 روزهای شنبه، بیستم تیرماه و دوشنبه، بیست و دوم تیرماه نسبت به اندازه گیری توان سازمان ها و مشترکان اداری منتخب اقدام شد. 

هاشمی قدرت قراردادی 105 مشترک اداری منتخب شهر تهران را بالغ بر 163 مگاوات ذکر کرد و افزود: پیش از اجرای طرح، قدرت قراردادی ادارات منتخب 83 مگاوات بود که در حین اجرای طرح به 74 مگاوات رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، براساس نتایج حاصل شده 75 درصد از مشترکان اداری شهر تهران نسبت به مدیریت مصرف برق در طرح نمادین ساعت تهران اقدام کردند.

هاشمی افزود: اقدام های طرح نمادین ساعت تهران در کاهش پیک بار با همکاری سازمان ها و اداره های پایتخت در این طرح ثمربخش بود و با اجرای راهکارهای ساده و اثربخش در ساختمان های اداری می توان گام های موثری در جهت صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی برق برداشته شود.
۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۵۹
تعداد بازدید : ۶۸۳