گشایش بازار جدید فرآورده های نفتی در اروپا و آسیا با لغو تحریم ها

گشایش بازار جدید فرآورده های نفتی در اروپا و آسیا با لغو تحریم ها
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: پس از لغو تحریم ها، امکان حضور در بازارهای جدیدی در اروپا، آفریقا و آسیا فراهم شده لذا میزان صادرات فرآورده های نفتی افزایش خواهد یافت.
سیدحمید حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، در خصوص وضعیت صدور فرآورده های نفتی در دوران پساتحریم، اظهار داشت: با رفع تحریم ها، مشتریان قدیمی نیز بازمی گردند که این مساله نیز صادرات را افزایش می دهد.

وی با پیش بینی اینکه با رفع تحریم ها، میزان صادرات فرآورده های نفتی کشور افزایش قابل توجهی پیدا کند، افزود: رفع تحریم ها، باعث صرفه جویی 15 درصدی در هزینه های صادرات می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم، ناچار به پرداخت هزینه های اضافی برای بیمه، حمل و نقل و انتقال پول هستیم که پس از رفع تحریم این هزینه های اضافی حذف می شود.

وی درباره میزان افزایش صادرات به اروپا، گفت: با لغو تحریم ها می توانیم میزان صادرات محصولاتی مانند نفتا و گاز مایع به اروپا را افزایش دهیم به طوری که بازار خوبی برای آنها در اروپا وجود دارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی اضافه کرد: البته به دلیل پایین بودن استاندارد برخی از محصولات مانند گازوییل، امکان بازاریابی برای آنها در اروپا وجود ندارد و باید آن را در کشورهای آسیایی و همسایه به فروش برسانیم.

با توجه به سیاست دولت برای فاصله گرفتن از خام فروشی، بازاریابی و فروش فرآورده های نفتی نیز مورد توجه جدی دولت قرار دارد، اما به دلیل تحریم، فرصت صادرات آن به خوبی فراهم نشده بود.

تحریم های بانکی، بیمه ای و ممنوعیت نقل و انتقال پول از موانعی به شمار می رفتند که همچون سدی جلوی افزایش صادرات فرآورده های نفتی و پتروشیمی را گرفته بودند، اما با موفقیت مذاکرات هسته ای و توافق وین، قرار است در آینده ای نزدیک تحریم های مرتبط به صنعت نفت و همچنین تحریم های بانکی و بیمه ای لغو شود که حصول آن باعث جهشی جدید در صادرات فرآورده های نفتی کشورمان می شود.
۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۶۵۰