بومی سازی تولید گریس مخصوص کابلهای حفاری

بومی سازی تولید گریس مخصوص کابلهای حفاری
متخصصان شرکت ملی حفاری ایران موفق به تولید گریس مخصوص کابلهای حفاری که تا پیش از این در انحصار کشورهای خارجی بود، شدند .

به گزارش خبرنگار شانا، رئیس اداره مهندسی کالای پروژه های حفاری در این باره گفت: با توجه به نیاز صنعت حفاری به این نوع گریس، متخصصان این شرکت موفق شدند در یک فرایند ٨ ماهه مراحل تحقیق، آنالیز و بومی سازی آن را به سرانجام برسانند.

اصغر صادق آبادی توضیح داد: استفاده نکردن از گریس مخصوص کابلهای دستگاههای حفاری،  سبب خوردگی، شکستگی و در نهایت کاهش عمر کابل و ایمنی کابلها می شود .

وی افزود: پس از بررسیهای کارشناسی از سوی مدیریتهای عملیات، مهندسی و تدارکات، بومی سازی این محصول با استفاده از توانمندیها و امکانات شرکت در دستور کار قرار گرفت .

صادق آبادی درباره نحوه برنامه ریزی و دستور کار برای ساخت این محصول کاربردی اظهار کرد: با توجه به سابقه تحقیقات در زمینه مهندسی مواد پیشرفته و کاربرد آن در صنعت حفاری و برخورداری از تخصص لازم درباره گریسهای حفاری، طراحی و ساخت این محصول به عهده وی محول شد و پس از ٨ ماه، نمونه اولیه محصول تولید و برای آزمایش میدانی آماده شد .

رئیس اداره مهندسی کالای پروژه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: انجام موفق تستهای میدانی که همگی بر اساس  ASTM  انجام شد و ثبت نتایج ٣ ماه به طول انجامید و فرمولاسیون و محصول نهایی با توجه به شرایط دستگاههای حفاری برای تولید انبوه مشخص و هم اکنون علاوه بر تولید داخلی، مراحل ثبت محصول به نام شرکت ملی حفاری ایران نیز در جریان است .

وی افزود: با دستیابی به این فرمول ساخت، امکان طراحی و تولید محصول با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی سرمای زیر صفر و گرمای بالای ٥٠ درجه سانتیگراد در مناطق سردسیر و گرمسیر کشور فراهم شد و این یک مزیت مهم گریس تولیدی در مقایسه با مشابه خارجی به شمار می آید که در کنار صرفه جویی ارزی، بسیار با اهمیت است .

صادق آبادی با بیان این که هم اینک در حال تحقیق برای تولید نوع زیست محیطی این محصول هستیم، اظهار کرد: این گریس علاوه بر استفاده در کابلهای حفاری در صنایع حمل و نقل و  دریایی نیز کاربرد دارد.

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۴۵
تعداد بازدید : ۷۲۸