عرضه نفت کوره داخلی در بورس انرژی برای اولین بار

عرضه نفت کوره داخلی در بورس انرژی برای اولین بار
مدیر عامل بورس انرژی از عرضه نفت کوره سانتی استوکس 380 شرکت ملی نفت ایران از امروز چهارشنبه در رینگ داخلی بازار فیزیکی این بورس خبر داد.
سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، افزود: پیرو پذیرش این کالا در تاریخ 23/05/93، با هماهنگی‏ انجام شده‎ با شرکت ملی نفت ایران، مدل معاملاتی ویژه‏‌ای جهت عرضه نفت کوره این شرکت با محل‏های تحویل متفاوت طراحی شده است.

وی افزود : در نخستین عرضه نفت کوره شرکت ملی نفت ایران، 16 هزار و 456 تن از این کالا با چهار محل‌ تحویل متفاوت عرضه می‎شود. بر این اساس 3872 تن نفت کوره با محل تحویل شرکت پالایش نفت تبریز، 5808 تن با محل تحویل شرکت پالایش نفت اصفهان، 5808 تن با محل تحویل شرکت پالایش نفت اراک و 968 تن با محل تحویل شرکت پالایش نفت شیراز در بازار فیزیکی بورس انرژی عرضه می‎شود.

مدیر عامل بورس انرژی با بیان این که نوع معامله این کالا به صورت نسیه است، افزود: واریز 10 درصد از بهای تقریبی معامله از طرف خریدار به عنوان پیش پرداخت جهت انجام معامله الزامی است و قیمت پایه برای کلیه عرضه‎های مذکور نیز 6 میلیون و 817 هزار و 857 ریال بر تن تعیین شده است.

پیش تر قرارداد سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران در بازار مشتقه بورس انرژی ایران پذیرفته شده بود و معاملات آن از تاریخ 1/2/94 در بورس انرژی ایران در حال انجام بوده است.

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۱
تعداد بازدید : ۶۲۸