افزایش ۲۹ درصدی صادرات نفت ایران به چین در ژوئن ۲۰۱۵

افزایش ۲۹ درصدی صادرات نفت ایران به چین در ژوئن ۲۰۱۵
واردات نفت چین از ایران در ژوئن ۲۰۱۵ با رشد ۲۹ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۶۷۱ هزار و ۸۰۰ بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ایران خود را برای افزایش صادرات نفت پس از لغو تحریم ها آماده می کند، آمارهای گمرکی نشان داد، واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن به بالاترین رقم 2 ماه گذشته رسیده است.
بزرگترین مشتری نفت ایران در ماه گذشته میلادی 2.76 میلیون تن معادل 671 هزار و 800 بشکه در روز از این کشور خرید کرد که 29.6 درصد نسبت به ماه می و 26.5 درصد نسبت به یک سال قبل افزایش داشت.
موسسه تامسون رویترز پیشتر برآورد کرده بود که واردات ماه ژوئن چین از ایران 507 هزار و 300 بشکه در روز باشد و این رقم در ماه جولای به 562 هزار و 800 بشکه برسد.
شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه با تصویب قطعنامه ای از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی حمایت کرد. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم گفته وی هر گونه مخالفت کنگره با توافق هسته ای را وتو خواهد کردو
بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران گفته است، کشورش قصد دارد در طی 2 ماه اول لغو تحریم ها، روزانه 500 هزار بشکه به تولید خود بیافزاید و این رقم در طول 6 تا 7 ماه اول به یک میلیون بشکه برسد.
اکثر تحلیلگران انتظار ندارند ایران تا قبل از سال آینده میلادی بتواند افزایش قابل توجهی در صادرات نفت خود داشته باشد، زیرا برای اجرای توافق هسته ای و ترمیم زیرساخت های نفتی این کشور زمان لازم است.
میزان واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن تقریبا به میزان افزایش کلی واردات این کشور بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش داشت.
در عین حال، واردات نفت چین از عربستان در ماه ژوئن  35.8 درصد رشد داشت و به 1.29میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از ژانویه 2013 تاکنون بود.
واردات نفت چین از ایران در نیمه نخست امسال به 589 هزار و 400 بشکه در روز رسید که 6.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۰۹:۵۵
تعداد بازدید : ۶۳۴