آینده صنعت نفت ایران با وجود تحریم ها، بالنده، پویا و روشن است

آینده صنعت نفت ایران با وجود تحریم ها، بالنده، پویا و روشن است
وزیر نفت گفت: با وجود تحریم ها و فشارهای دشمنان آینده صنعت نفت ایران روشن، پویا و بالنده است و توطئه های دشمن بی اثر است.
'رستم قاسمی' روز سه شنبه در مراسم افتتاح خروج خطوط لوله و مخابرات از مناطق مسکونی شهرهای اراک، سنجان و شازند در استان مرکزی به صورت ویدئوکنفراس افزود: امروز به جرات می توان بیان کرد صنعت نفت ایران وابستگی ندارد.

وی ادامه داد: توسعه این صنعت به دست توانمند جوانان ایران صورت می گیرد و در سال جهاد اقتصادی کارهای بزرگی انجام شده که نشانگر بی اثر بودن تحریم ها است.

وزیر نفت اظهار کرد: سربازان تلاشگر ایران اسلامی در حوزه نفت بسیار خوب ظاهر شده اند و همه موفقیت ها مرهون زحمات دست اندرکاران داخلی است که نشان از تعهد و تخصص ایرانیان است.

قاسمی تاکید کرد: روند رو به رشد صنعت و تولید در کشور به خصوص در بخش نفت ادامه دارد و در بخش پالایشگاهی از 'خام فروشی' باید فاصله گرفته و به سمت ارائه محصولات نهایی به بازار تلاش کرد که این مهم ارزش افزوده بسیار زیادی به همراه دارد.

وی اضافه کرد: خروج خطوط لوله و مخابرات نفت از مناطق مسکونی و شهرها در راستای ایمن سازی انجام می شود که این مهم نیز در منطقه مرکزی با موفقیت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی در ادامه این مراسم گفت: با جابه جایی لوله 10 اینچ انتقال فرآورده های نفتی همه مسیرهای عبور مواد نفتی به مسافت 110 کیلومتر به طور کامل از محدوده مسکونی روستایی و شهری اراک، شازند و سنجان خارج شد.

سید 'حمید حسینی' افزود: با گسترش حوزه مسکونی اراک و شازند، خطوط انتقال نفت و فرآورده های آن در محدوده شهری قرار گرفت و باید هر چه سریعتر این خطوط به خارج از مناطق مسکونی انتقال می یافت.

وی ادامه داد: پس از سفر اول هیات دولت به استان مرکزی خروج سه خط لوله انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی که در محدوه مسکونی شهرستان های اراک و شازند واقع شده بود در دستور کار قرار گرفت.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی بیان کرد: عملیات خروج این خطوط از سال 88 آغاز شد.

حسینی اضافه کرد: خط لوله 26 اینچ نفت خام و خطوط 10 و 16 اینچ فرآورده نفتی در محدوده شهری قرار گرفته بود.

وی عنوان کرد: با تلاش مستمر نیروهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی خطوط 26، 16 و 10 اینچ به ترتیب در مرداد، آبان و دی ماه امسال از محدوده مسکونی خارج شدند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی خاطر نشان کرد: طول هر یک از خط لوله های خارج شده بین 36 تا 46 کیلومتر است که در مجموع مسیر انتقال همه این خطوط حدود 150 کیلومتر بود.

حسینی گفت: جابه جایی خطوط نفت و فرآورده های آن با کمترین زمان توقف در انتقال مواد نفتی انجام شد و این یک موفقیت برای این چنین عملیاتی به حساب می آید.

وی اظهار کرد: با خروج این خطوط ضریب امنیت افزایش یافته و هم اکنون انتقال مواد نفتی با اطمینان خاطر بیشتری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی بیان کرد: طبق توافقات به عمل آمده با مسوولین استانی حریم های خطوط لوله برای توسعه فضای شهری در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

حسینی عنوان کرد: عملیات خروج لوله با همکاری دستگاه های اجرایی استان مرکزی به ویژه استانداری انجام شد که این تعامل در نوع خود کم نظیر است.

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۸:۱۱
ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۱۳۵