میزان پیشرفت ٨ مخزن ذخیره‌سازی نفت خام به ٨٩ درصد رسید

میزان پیشرفت ٨ مخزن ذخیره‌سازی نفت خام به ٨٩ درصد رسید
ساخت ٨ مخزن ذخیره‌سازی استراتژیک نفت خام گوره و امیدیه با ظرفیت ذخیره ٥ میلیون بشکه نفت تا پایان خردادماه امسال به ٨٩,٦٣ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار شانا، احداث ١٥ مخزن ذخیره‌سازی نفت خام از سال ١٣٧٩ در دستور کار وزات نفت قرار گرفت که تا پایان خردادماه امسال ساخت ٨ مخزن ذخیره استراتژیک نفت خام گوره و امیدیه در مجموع با ظرفیت ٥ میلیون بشکه به پیشرفت ٨٩,٦٣ درصدی  رسیده‌است.

ساخت مخازن امیدیه و گوره در دو فاز انجام می‌شود که در حال حاضر فاز یک مخزن بتنی گوره از پیشرفت ١٠٠ درصدی و فاز ٢ هم تا پایان خردادماه از پیشرفت ٧٥,٥ درصدی برخوردار است. هدف از اجرای این طرح، ساخت دو مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای است.

همچنین ساخت فاز یک مخزن بتنی امیدیه به پیشرفت ١٠٠ درصدی و فاز ٢ این مخزن به پیشرفت ٧٠,١٢ درصد رسیده است که با اتمام آن ٤ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای و ٢ مخزن یک میلیون بشکه‌ای احداث خواهد شد.

وزارت نفت برنامه احداث ١٥ مخزن استراتژیک نفت خام را با ظرفیت ذخیره سازی ٨ میلیون بشکه از سال ١٣٧٩ در دستور کار خود قرار داده است که در میدان اهواز ٢ مخزن ٢٥٠ هزار بشکه‌ای و ٣ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای، امیدیه ٢ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای، گوره ٤ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای و ٢ مخزن یک میلیون بشکه‌ای، سیری یک مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای و در بهرگان یک مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای احداث خواهد شد. 

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۱
تعداد بازدید : ۶۸۹