تعیین موقعیت چاه شماره ٢ میدان نفتی زاغه برای تولید زودهنگام

تعیین موقعیت چاه شماره ٢ میدان نفتی زاغه برای تولید زودهنگام
موقعیت چاه شماره ٢ میدان نفتی زاغه با هدف تولید زودهنگام از این چاه تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مهمترین هدف از اجرای مطالعه توسعه آزمایشی میدان نفتی زاغه، تولید زودهنگام از این میدان با حفاری و بهره‌برداری از چاه شماره ٢ و همچنین استفاده از سیستمهای جدید جلوگیری از رسوب آسفالتین و واکس بوده است.

همچنین براساس قرارداد منعقده، از دیگر اهداف مطالعه توسعه این میدان، جمع‌آوری اطلاعات استاتیک و دینامیک مخزن و همچنین تهیه طرح توسعه میدان در حین تولید زودهنگام است که پیمانکار می‌تواند برای انجام این امور از منابع داخلی و خارجی در توسعه میدان به روش بیع متقابل یا فاینانس بهره ببرد.

از دیگر اهداف مطالعه این طرح، می‌توان به احداث جاده دسترسی، ساخت سلر، حفاری چاه شماره ٢، مهندسی و ساخت تاسیسات سرچاهی، تولید زودهنگام از چاه شماره ٢، احداث خط لوله ٨ اینچ به طول سه کیلومتر اشاره کرد که عملیات پردازش تعبیر و تفسیر اطلاعات لرزه‌نگاری سه بعدی میدان در مراحل پایانی خوب به سر می‌برد، ضمن این که موقعیت چاه شماره ٢ نیز تعیین شده است. 

به گزارش شانا، موقعیت طرح توسعه آزمایشی میدان نفتی زاغه با هدف تولید زودهنگام در ٧ کیلومتری شمال کرانه خلیج فارس و ٣٠ کیلومتری شمال غرب بندر دیلم ( استان بوشهر)و  ٤٠ کیلومتری شرق بندر هندیجان ( استان خوزستان) است.

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۳
تعداد بازدید : ۵۸۶