توجیه منطقی برای افت بورس وجود ندارد

توجیه منطقی برای افت بورس وجود ندارد
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ریزش پیاپی شاخص و قیمتها در بورس توجیه منطقی ندارد و باید این اتفاق را در دلایل دیگری جستجو کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم محمد رضایی در گفت و گو  با خبرنگار اقتصادی در خصوص نتایج مذاکرات هسته‌ای و تاثیر آن بر وضعیت بازار سرمایه گفت: پیش تر کارشناسان بازار سرمایه عنوان می کردند که با رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای و نیز انتشار خبر رفع تحریم ها، بورس بازده 20 درصدی را نصیب سهامدارن خواهد کرد اما در عمل این اتفاق برای بازار نیفتاد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که این رفتار و واکنش معکوس و منفی بازار به مذاکرات هیچ دلیل منطقی و درستی ندارد افزود: موضوعاتی چون رفتار حقوقی ها اتفاق تازه ای برای بورس نیست که یک شبه بروز پیدا کند و کلیت بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد.
وی در خصوص تاثیر مجامع شرکتهای بورسی بر افت بازار با وجود خبرهای مثبت منتشر شده از مذاکرات نیز گفت: یک روز پس از انتشار خبر توافق نماد حدود 80 شرکت در بازار سرمایه به دلایل گوناگون از جمله برگزاری مجمع و تقسیم سود متوقف بوده است و این موضوع در حالیست که حدود 450 نماد معاملاتی در بازار سرمایه روی تابلو هستند بنابراین این موضوع استدلال درستی برای منفی شدن بورس نخواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش خور شدن خبر رسیدن به توافق توسط معامله گران هم اذعان داشت: پیش خور شدن خبرهای خوش بویژه در موضوع توافق هسته ای پیش از 11 فروردین امسال نیز اتفاق افتاد، اما با انتشار خبر مثبت از مذاکرات لوزان شاهد صفهای خرید چند صد میلیونی در مدت یکی دو روز در بازار بودیم که عدم مدیریت در عرضه سهام موجب ریزش بازار شد.
وی با تاکید بر این که در حال حاضر سایه یکی از ریسک های بازار تحت عنوان ریسک سیاسی از بورس کنار رفته است گفت: ریزش پیای شاخص و قیمتها در بورس توجیه منطقی ندارد و باید این اتفاق را در دلایل دیگری جستجو کرد.

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۶۳۴