برنامه‌ریزی شرکت‌های هلدینگ صنعتی برای ورود به بازار ایران

برنامه‌ریزی شرکت‌های هلدینگ صنعتی برای ورود به بازار ایران
در حالی که پیش بینی می شود توافق هسته ای تحریم ها علیه ایران را لغو کند شرکت های بزرگ هلدینگ صنعتی در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ادویک، مارتین سورل، مدیر شرکت دبلیو پی پی، ایران را آخرین بازار بزرگ و دست نخورده برای کسب و کار در حال رشد خود می بیند. در حالی که پیش بینی می شود توافق هسته ای بخشی از تحریم ها علیه ایران را لغو کند و حضور این کشور در بازار جهانی را تکمیل کند، شرکت های بزرگ هلدینگ صنعتی در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار این کشور هستند.
دنتسو اگیس، شرکت هلدینگ مستقر در لندن که متعلق به سهامداران ژاپنی است، اوایل امسال در شراکت با آژانس ارتباطات بین المللی وارد بازار ایران شده است. این رابطه در ماه می رسمی شد و شرکت کارات-آی سی ای ایجاد گردید. این شرکت که در تهران قرار دارد دارای 35 کارمند است که کارهای برنامه ریزی رسانه ای و خرید برای مشتریانی نظیر ریبوک، دکتر ولف، نیتیو یونیون و تلدا را انجام می دهد.
مدیران شرکت دنتسو آگیس از اظهار نظر در مورد اقدامات خود در ایران خودداری کردند. اما در ماه می، مشیائیل ندرلوف، مدیر عامل شبکه دنتسو آگیس در خاورمیانه و شمال آفریقا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما مطابق با تحریم ها و مقررات از پیش موجود، داریم با اتحادیه بین المللی ارتباطات همکاری تجاری می کنیم.»
همچنین شبکه فرانسوی هاواس ورلدواید از طریق دفتر خود در دوبی، در حال مدیریت مشتریان خود در ایران است. این شرکت از اظهار نظر در مورد تصمیم خود مبنی بر فعالیت در بازار ایران خودداری کرد.
همچنین شرکت های آمریکایی نظیر اومنیکام و اینترپابلیک، از تحریم هایی تبعیت می کنند که ارتباطی به مسئله هسته ای ندارد و آنها را از فعالیت در ایران منع می کند.
در حالی که گروه دبلیو پی پی انگلیس تحت تحریم های دولت آمریکا قرار ندارد، سورل می گوید، برای شرکت هایی نظیر شرکت وی که فعالیت های گسترده ای در آمریکا دارند،  هنوز برای وارد شدن به بازار ایران زود است. وی معتقد است، شرکت های چندملیتی باید از محدودیت های فعلی دولت آمریکا تبعیت کنند.
اریک فراری، موسس شرکت حقوقی فراری و همکاران در واشنگتن دی سی که تخصصش در زمینه تحریم های اقتصادی است می گوید: «این تمایل در طرف آمریکایی وجود داشته که جلوی تمام فعالیت های اقتصادی در ایران را بگیرد... دولت آمریکا می خواهند شرکت های خارجی به تحریم های دولت آمریکا احترام بگذارند.»

 

۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۳
تعداد بازدید : ۶۸۲