شرکت های روسی برای مشارکت در طرح های ایران با تهران مذاکره می کنند

شرکت های روسی برای مشارکت در طرح های ایران با تهران مذاکره می کنند
یک روزنامه روسی از مذاکرات فشرده شرکت های نفتی روسیه با وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در طرح های نفتی کشورمان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، روزنامه پرشمارگان 'کامرسانت' روز جمعه در مقاله ای به قلم 'صوفیه اوکان' با اشاره به اظهارات امیرحسین زمانی نیا معاون وزیر نفت ایران نوشت: شرکت های نفتی روسی مشغول مذاکرات فشرده درباره شرکت در طرح های نفتی ایران هستند.

نویسنده مقاله یادآوری می کند که اواسط ماه جولای توافقات گروه 1+5 با ایران درباره رفع تحریم های بین المللی که از جمله مانع از همکاری در بخش نفت و گاز می شود، حاصل شد.

در مقاله خاطرنشان شده است: اکنون ایران روزی 2/8 میلیون بشکه نفت تولید می کند در حالی که در سال 1974 ، 6 میلیون بشکه در روز تولید می کرد. 

روزنامه روسی افزود: تهران در صدد است با عقد قراردادهای بلندمدت مشارکت سرمایه گذاران را در پروژه های نفتی ایران جلب کند.

در مقاله یاداوری شده است: بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران در ماه ژوئن با برخی شرکت های اروپایی و روسی که می خواهند به ایران باز گردند، مذاکرات انجام داد که یکی از آنها شرکت لوک اویل روسی بود که از سال 2003 مشغول عملیات اکتشافی در میادین نفتی ایران بود اما در سال 2007 به خاطر تحریم های آمریکایی مجبور شد این همکاری را به حال تعلیق در آورد.

'اکنون مقامات ایرانی به جلب سرمایه گذاران خارجی به طرح های جاری که بهره دهی آنها کاهش می یابد، علاقه مند هستند.'

به نوشته کامرسانت، طرح های مشترک برای شرکت های نفتی روسی پاییز امسال در جلسه کمیسیون مشترک روسی – ایرانی بررسی خواهند شد.

ویتالی کروکوف مدیر آژانس تحلیلی Small Letters'اسمال لترز' معتقد است که شرکت های روسی به خاطر تحریم ها با مشکلات مالی روبرو می شوند اما اگر توافقات سیاسی بین روسیه و ایران حاصل شود، این مسأله حل خواهد شد.
۳ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۴۵۴