جلوگیری از خام فروشی نفت با ساخت پالایشگاه های جدید

جلوگیری از خام فروشی نفت با ساخت پالایشگاه های جدید
وزیر نفت گفت: با تامین منابع مالی مورد نیاز و ساخت پالایشگاه های جدید، در آینده شاهد جلوگیری از خام فروشی نفت کشور خواهیم بود.
 مهندس رستم قاسمی در مراسم بهره برداری واحدهای طرح بهینه سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده های پالایشگاه شهید تندگویان که صبح امروز (سه شنبه 18 بهمن) در پالایشگاه شهید تندگویان تهران برگزار شد، اظهار کرد: تامین منابع مالی پالایشگاه های جدید از جمله ستاره خلیج فارس در آینده موجب کاهش خام فروشی نفت خام در کشور و تبدیل نفت خام به محصولاتی با کیفیت بالاتر و ایجاد ارزش افزوده بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک ساخت پالایشگاه های جدید در کشور را محقق کنیم و گام مهمی در جهت اجرای توصیه مقام معظم رهبری و اجرای سیاست جلوگیری از خام فروشی نفت برداریم.

قاسمی افزود: به لطف خداوند در تمام شرکت های تابعه وزارت نفت صحنه های کار و تلاش در جریان است و با توان متخصصان داخلی هیچ مشکل و وابستگی در زمینه توسعه صنعت نفت کشور نخواهیم داشت.

وی گفت: اقدام هایی که در جهت افزایش کیفیت محصولات پالایشگاه ها از سوی متخصصان ایرانی در طرح های توسعه ای اجرایی شده، گام های موثری از سوی شرکت های مشاور و پیمانکاران بوده است که کمتر کسی باور می کرد این طرح ها در کشور با توان داخلی اجرا شود.

وزیر نفت ادامه داد: جهاد و تلاش همه جانبه در سال جهاد اقتصادی، کارهای بزرگ و غیرقابل تصوری را در وزارت نفت رقم زد که حاصل به کارگیری خلاقیت مهندسان جوان ایرانی در شرایطی بود که بیشتر کشورهای دنیا به تحریم کشورمان اقدام کردند.

در این مراسم از متولیان دو پروژه طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت پالایشگاه شهید تندگویان تهران و کارکنان خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی (اراک) که طرح تغییر مسیر خطوط لوله 10 و 16 اینچ این منطقه را اجرا کرده اند نیز تقدیر شد.

۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ۱۸:۲۲
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۲۵