قیمت نفت اوپک به کمترین سطح در سال جاری کاهش یافت

قیمت نفت اوپک به کمترین سطح در سال جاری کاهش یافت
براساس محاسبات دبیرخانه اوپک که بعد از ظهر دیروز (جمعه) اعلام شد، بهای سبد نفت این سازمان، متشکل از نفت خام 12 کشور، پنج شنبه گذشته با 0.8 درصد کاهش نسبت به روز قبل، به کف قیمت آن در سال 2015 کاهش یافت.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از گروه اقتصادی ایرنا، بنابه اعلام پایگاه اطلاع رسانی اوپک، قیمت نفت این سازمان که چهارشنبه گذشته 53.45 دلار در هر بشکه بود، در پایان معاملات دیروز به 53.04 دلار در هر بشکه کاهش یافت. 

نگرانی ها در مورد مازاد عرضه نفت خام در بازارهای جهانی و شرایط متزلزل تقاضای این کالا، عامل کاهش قیمت های نفت خام در پنجشنبه گذشته بود.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات پنجشنبه گذشته بازار لندن به پایین ترین سطح خود از ماه آوریل رسید. قیمت این نفت با 1.53 درصد کاهش نسبت به روز قبل، به 55.27 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ٢١ سنت کاهش به 48.45 دلار در هر بشکه رسید و در مقایسه با قیمت 61.43 دلاری آن در تاریخ دهم ژوئن (چهارشنبه ٢٠ خردادماه)، ٢٠ درصد کاهش پیدا کرد و بازار وارد منطقه انتظارات کاهشی قیمت شد. 

به لحاظ فنی، وقتی قیمت یک کالا در مقایسه با رکورد قبلی آن دستکم 20 درصد کاهش یابد، بازار آن کالا به منطقه ای وارد می شود که در آن، انتظار بازار در مورد قیمت، برای یک مدت نسبتا طولانی، کاهشی خواهد بود.

الجزایر، آنگولا، اکوادور، لیبی، ایران، عراق، کویت، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات و ونزوئلا از اعضای تشکیل دهنده اوپک هستند. 

اوپک یک سوم نفت مورد نیاز جهان را تولید می کند. 
۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۵۶۷