رشد سه درصدی سهم صندوق توسعه ملی با اتخاذ تدابیر هوشمندانه

رشد سه درصدی سهم صندوق توسعه ملی با اتخاذ تدابیر هوشمندانه
عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه ایران امروز با ده سال قبل کاملاً متفاوت است گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان تا پایان برنامه ششم از صادرات نفت خام رها شد و در چند سال آینده با درآمدهای نفتی اقتصاد غیرنفتی را تقویت کرد.
سیدحمید حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مذاکرات وین اظهار داشت: همکاری ایران و اروپا با حضور بیش از ٣٠٠ شرکت بزرگ اروپایی و ایرانی با همکاری اتاق اتریش و اتاق‌های مشترک انگلیس و ایران، المان و ایران، فرانسه و ایران  برگزار شد، این کنفرانس در نوع خود بی‌نظیر بوده است. 

وی تصریح کرد: مسئولین ایرانی خصوصاً وزیر صنعت و معدن اعلام نمود که ما دیگر به دنبال خرید کالا و واردات از اروپا نیستم بلکه خواستار مشارکت و همکاری هستیم و در ده سال اخیر ما بسیاری از اموری که قبلا قادر به انجامش نبودیم موفق شده‌ایم که انجام دهیم بنابراین ایران امروز با ده سال قبل کاملاً متفاوت است و باید با رویکرد جدید وارد ایران شوید. 

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران با اشاره به سخنان وزیر صنعت مبنی بر اینکه نگران افزایش واردات نباشید گفت: با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توان تا پایان برنامه ششم از صادرات نفت خام رها شد و در چند سال آینده با درآمدهای نفتی اقتصاد غیرنفتی را تقویت کرد. 

حسینی افزود: با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان تولید پتروشیمی را به ١٢٠ میلیون تن رساند و ظرفیت پالایشی کشور را به حداقل سه میلیون بشکه در روز، سهم صندوق توسعه ملی را سالانه سه درصد اضافه کرد. 

وی ادامه داد: با توانمندسازی پخش خصوصی دولت را درگیر آموزش، بهداشت و امنیت نمود و بقیه امور را به مردم سپرد همچنین با اجرای طرح جامع مالیاتی درآمدهای مالیاتی را افزایش و وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی را صفر کرد به‌طوری‌که با این روش کشور را از اقتصاد دولتی کنونی نجات داد. 

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران تأکید کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در مرحله اول علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات (بانکی و بیمه‌ای ‌) هتل و گردشگری و خدمات مسافرتی است و در مرحله بعد حضور در عرصه نفت و پتروشیمی و در مرحله بعد به بحث صنعت و معدن وارد می‌شوند. 

وی تصریح کرد: اگر تعرفه‌های وارداتی کاهش یابد سرمایه‌گذاران خارجی نیز وارد نمی‌شوند و سیاست مسئولین کشور تک‌نرخی کردن ارز و حمایت از تولید داخل است و مبادا نگران واردات بی‌رویه بود. 

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و اروپا که دو روز پیش در وین آغازشده بود دیشب به‌کار خود پایان داد.
۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۵۲۱