سفارش شرکت پالایش برای خرید بنزین یورو۴ پتروشیمی رسمی نیست

سفارش شرکت پالایش برای خرید بنزین یورو۴ پتروشیمی رسمی نیست
یکی از مدیران صنعت پتروشیمی با اظهار اینکه شرکت ملی پالایش و پخش به صورت رسمی برای دریافت بنزین تولید شده در پتروشیمی سفارش نداده‌ است گفت: عمده ریفرمیت پتروشیمی‌ها توسط مشتریان داخلی خریداری می‌شود.

یکی از مدیران صنعت پتروشیمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تأیید تولید بنزین یورو4 در پتروشیمی واحد بندر امام خمینی (ره) درباره حجم تولید این فرآورده نفتی گفت: تولید بنزین یورو4 در این واحد به صورت دائم صورت نمی‌گیرد بلکه به درخواست مشتری وابسته است.

وی با بیان اینکه تاکنون تأییدیه دو آزمایشگاه را دریافت کرده است و نیاز است سایر تأییدیه‌های لازم را هم بگیرد گفت: بعد از گذشت چهار پنج ماه تلاش پتروشیمی امام به چنین نتیجه‌ای رسید.

وی با تأکید بر اینکه فرآیند تولید و محصول نهایی مورد نظر با آنچه که به عنوان ریفرمیت پیش از این به پالایش و پخش داده می‌شد تا با بنزین ترکیب کند متفاوت است گفت: شرکت ملی پالایش و پخش به صورت رسمی برای دریافت بنزین تولید شده در پتروشیمی سفارش نداده‌ است.

وی با اظهار اینکه هم اکنون ریفرمیت تولید شده در واحدهای پتروشیمی با ترکیب‌های مختلف به فروش می‌رسد گفت: برخی مشتریان که عمده آنها داخلی هستند ریفرمیت را با ترکیب‌های مختلف دریافت می‌کنند؛ البته این محصول در داخل مصرف نمی‌شود و به کشورهای اطراف منتقل می‌کنند.

این مدیر صنعت پترشیمی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تبدیل ریفرمیت خریداری شده از ایران به بنزین و صادرات آن به کشور وجود دارد گفت: در صورت داشتن سایر مؤلفه‌ها این امر امکان پذیر است.

به گزاش تسنیم، واحد پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) با استفاده از ریفرمیت خود ــ که پیش از این در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش قرار می‌گرفت تا در تولید بنزین استفاده شود ــ موفق به تولید بنزین یورو4 شد.

از مهمترین شاخص‌های بنزین یورو4 این است که بنزن فرآورده نفتی تولید شده یک درصد، آروماتیک 35 درصد و الفین 18 درصد باشد که بنزین تولید شده در پتروشیمی بندر امام این شاخص‌ها را داراست. طبق آنالیز منتشر شده آروماتیک بنزین مورد نظر 35 درصد، بنزن نیم درصد و الفین 10 درصد است.

هم اکنون حجم زیادی از ریفرمیت صادر شده از ایران توسط دلالان به دو بندر فجیره و حمیره حمل و در مخازن ذخیره‌سازی می‌شوند. اسناد منتشر شده از بنزین وارداتی نشان می‌دهد که این فرآورده بعد از ترکیب با مؤلفه‌های ممنوعه(فلزات سنگین مانند منگنز، آهن و فروسین) با نام بنزین یورو4 در غیاب نظارت سازمان ملی استاندارد وارد کشور می‌شود.

۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۳۶
تعداد بازدید : ۴۹۶