تاکنون اقدامی در خصوص انتقال انبار نفت انجام نشد

تاکنون اقدامی در خصوص انتقال انبار نفت انجام نشد
فرماندار میاندوآب گفت: شرکت نفت اقدامی در جهت انتقال انبار نفت میاندوآب انجام نداده است.

ناصر امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: موضوع انتقال انبار نفت میاندوآب به خارج از شهر در جریان سفر اول دولت نهم به این شهرستان از طرف فرمانداری و مسئولین وقت پیگیری شد و نتایج خوبی نیز از نظر مصوبه داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های فرمانداری و مسئولین، شرکت نفت هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده و سبب راکد ماندن این طرح شده است.

امیری تصریح کرد: مخازن نفت ناحیه میاندوآب با ظرفیت اسمی 65 میلیون لیتر و ظرفیت رسمی 57 میلیون لیتر در مرکز شهر میاندوآب واقع شده است که از نوع جداره‌های ایمن فلزی، در دو ظرفیت 2.5 میلیون لیتری و 10 میلیون لیتری با سقف‌های ثابت و متحرک اجرا شده‌اند.

فرماندار میاندوآب اظهار کرد: این مخازن در کنار خود دارای باند وال بوده که در صورت تخلیه سوخت از مخازن به داخل آن ریخته شده و از جاری شدن آن در محوطه و منطقه جلوگیری می کند چرا که مخازن نفت دارای فشار نیست و امکان پاشیدن آن به اطراف بسیار کم است.

امیری با بیان اینکه تمامی قسمت‌های مخازن نفت به صورت کاملا فنی بررسی و نگهداری می‌شود، گفت: از سیستمک‌های مخازن نفت بازدیدهای فنی دوره‌ای انجام شده و هر بار تمهیدات فنی به خصوص در مورد پوسیدگی برای آنها لحاظ می‌شود و این موضوع با حساسیت و جدیت بیشتری پیگیری می شود.

وی ادامه داد: همچنین در کنار این مخازن استخرهای آب با پمپ‌ها و دستگاه‌های پیشرفته به منظور اطفاء حریق به غیر از سامانه‌های هشدار پیش بینی شده که امنیت آن را نسبتا تامین می کند ولی با این اوصاف باید این موضوع توسط شرکت نفت پیگیری شده و نسبت به انتقال آن به خارج از شهر اقدام کند.

این مسئول در خصوص کارخانه قند میاندوآب اظهار کرد: کارخانه قند میاندوآب حدود 70 سال پیش احداث شده است که در آن زمان از محدوده های مسکونی تا حدودی فاصله داشته است ولی با گذر زمان و رشد روز افزون شهر در داخل بافت مسکونی شهر محصور شده است.

امیری به مهم ترین معضلات وجود کارخانه قند در داخل شهر اشاره کرد وگفت: آلودگی های رودخانه زرینه رود به دلیل کیفیت کم تصفیه کارخانه، آلودگی صوتی، آلودگی هوا و بار ترافیکی از جمله معضلات قرارگیری آن در داخل شهر است.

وی خاطر نشان کرد: رعایت ضوابط زیست محیطی عمدتا به لحاظ قرارگیری در داخل بافت های مسکونی تقریبا امکان پذیر نیست و اگرهم امکان داشته باشد دارای هزینه ای گزافی است.

فرماندار میاندوآب تصریح کرد: در این راستا سیاست این فرمانداری در سنوات گذشته، پیگیری انتقال و ایجاد کارخانه قند جدید در منطقه للکلو بود تا این معضل حل شده و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سرانجام برسد که بنابه دلایل متعدد از جمله نبود منابع تسهیلاتی اقدام نشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنان براساس سوابق موجود، این فرمانداری مشکلات موصوف را به صورت درست احصاء نموده و چندین سال است که پیگیری می کند.

امیری ادامه داد: ولی با توجه به به اینکه پروژه هایی با این وسعت و نیاز مالی بایستی در لایه‌های بالایی تصمیم گیری و کارسازی شود که متاسفانه این امر از توان شهرستان خارج است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش فرمانداری میاندوآب براین است که در آینده معضلات بیان شده را به عنوان یکی از مطالبات در زمینه زیست محیطی و امنیتی با اعلام به مقامات بالادست و سرمایه گذاران علاقه مند در جهت آسایش شهروندان پیگیری کند.

۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۴
تعداد بازدید : ۵۴۳