سهامداران منتظر فاز اجرایی برجام هستند

سهامداران منتظر فاز اجرایی برجام هستند
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هر چند توافق در مذاکرات هسته ای حاصل شده است با این وجود سهامداران منتظر فاز اجرایی نتایج مذاکرات وین هستند تا با اطمینان کامل در بورس سرمایه گذاری کنند.

علیرضا آریا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص دلایل افت شاخص بورس پس از پنج هفته پی در پی رشد گفت: هر چند توافق در مذاکرات هسته ای و نیز رفع تحریم ها حاصل شده است با این وجود سرمایه گذاران منتظر فاز اجرایی نتایج مذاکرات وین هستند تا با اطمینان کامل در بورس سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که انتشار خبر رسیدن به توافق در مذاکرات موجب ورود نقدینگی جدید به بورس نشد تصریح کرد: برگزاری مجامع شرکتها در تیرماه از یک سو و نیز شرایط قیمتی سهام شرکتها پس از برگزاری مجمع موجب شد تا موجی از عرضه در بازار سرمایه شکل بگیرد که این اتفاق کلیت بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: تصویب توافق هسته ای در حالی در چند روز گذشته رقم خورده است که این سند باید به تصویب مجلس شورای اسلامی و نیز کنگره  برسد؛ بنابراین ریسک گریزهای بازار ترجیح می دهند پس از تایید نتیجه نهایی توافق وین به بورس ورود کنند و بر این اساس برخی از سهامداران هم ترجیح دادند با فروش سهام خود سودهای کسب کرده را ذخیره کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که تاثیر نتایج مذاکرات وین و رفع تحریم ها بر بازار سرمایه و نیز سودآوری بنگاههای تولیدی امری زمانبر است گفت: کسانی که با دید میان و بلندمدت در بورس سرمایه گذاری می کنند از این رهگذر سود مناسبی عاید خود خواهند کرد و سهامداران نباید نگران ریزش های بازار باشند.

۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۳۲
تعداد بازدید : ۴۲۳