اعلام آمادگی شرکت معتبر آلمانی برای از سرگیری فعالیت در صنعت نفت ایران

اعلام آمادگی شرکت معتبر آلمانی برای از سرگیری فعالیت در صنعت نفت ایران
مدیرعامل شرکت باسف آلمان از آمادگی این شرکت برای از سرگیری روابط خود با ایران و حضور در بازار و صنعت نفت این کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، کرت باک مدیرعامل باسف آلمان گفت: این شرکت طی سفر هفته گذشته هیات آلمانی به رهبری زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به ایران، توانسته برآورد دقیق تری از ظرفیت های موجود بازار ایران برای ایجاد همکاری های مشترک با تهران به دست آورد و ما در نظر داریم تجارت خود را با ایران از سر گیریم.

وی تصریح کرد: فناوری، کیفیت کار و اعتماد آلمانی دارای ارزش بسیاری است و ما شانس زیادی برای از سرگیری روابط گذشته خود به ایران می بینیم. 

مدیرعامل باسف یکی از ٦٠ عضو هیات اعزامی آلمان به تهران بود که هفته گذشته با مقامهای ارشد تجاری و سیاسی ایران ملاقات کرده و راههای گسترش روابط ایران و آلمان را در دوران پس از تحریم های غربی مورد بررسی قرار دادند. 

این هیات آلمانی به ریاست زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی این کشور وارد تهران شد. 

به گفته باک، شرکت باسف با توجه به اینکه نتوانسته سود مورد نظر خود را به علت سقوط قیمت جهانی نفت خام را به دست آورد، از ورود به بازارهای جدید استقبال می کند.

وی گفت: ایران نخستین دارنده ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان و چهارمین دارنده ذخایر نفت خام جهان است و صنعت پتروشیمی آن بسیار روبه جلو است و می تواند ایران را هرچه بیشتر با اقتصاد جهانی هماهنگ سازد. 

دولت آلمان قصد دارد تا پیشقراول توسعه روابط اقتصادی قاره اروپا با ایران پس از تحریم ها باشد. 

ایران و ٦ قدرت جهانی اوایل ماه جاری میلادی در وین اتریش به یک توافق جامع هسته ای دست یافتند. طبق این توافق، تحریم های مالی و اقتصادی علیه این کشور برداشته می شود.

باک عنوان کرد: می توان گفت همکاری باسف با شرکتهای ایرانی در سالهای گذشته به دلیل فشار تحریم ها تقریبا متوقف شد، در حالی که نخستین حضور این شرکت در ایران به سال ١٩٥٩ میلادی برمی گردد. 
۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۴۹
تعداد بازدید : ۵۶۳