هیئت اقتصادی ایران ماه آینده میلادی به پاکستان سفر می‌کند

هیئت اقتصادی ایران ماه آینده میلادی به پاکستان سفر می‌کند
منابع پاکستانی اعلام کردند ماه میلادی آینده هیئتی از ایران به منظور برطرف کردن موانع تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور به پاکستان سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری تریبیون، هیئتی از ایران ماه آینده به منظور برطرف کردن موانع تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور به پاکستان سفر می کند و فرصت های جدید بین ایران و پاکستان پس از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت: این هیئت رسمی از ایران هفته اول ماه اوت برای بررسی فرصت های موجود به اسلام آباد سفر می کند.

ایران اخیرا به توافقی با قدرت های جهانی بر سر برنامه هسته ای خود دست یافته که به موجب آن تحریم های اقتصادی علیه این کشور که مانع از روابط تجاری آن با کشورهای دیگر می شد لغو خواهد شد.

هیئت ایرانی با خرم دستگیر، وزیر بازرگانی، اسحاق دار، وزیر دارایی و شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت دیدار و با مقامات پاکستانی در مورد مسائل مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی پاکستان گفت: «ما تحت سناریوی جدیدی که در منطقه حاکم شده موضوعات را مورد بررسی قرار خواهیم داد، زیرا پس از لغو تحریم های ایران به دنبال توافق هسته ای، می توان از فرصت های تجاری و بازرگانی استفاده کرد.»

پیشتر در ماه آوریل وزیر بازرگانی پاکستان در راس هیئتی به ایران سفر کرده بود و دو طرف توافق کرده بودند طرح 5 ساله تسهیل مبادلات تجاری دو جانبه را تدوین کنند تا حجم مبادلات تجاری دو طرف از یک میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار افزایش یابد.

این مقام دولتی پاکستان افزود: «یک موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و پاکستان وجود دارد که می تواند پس از لغو رسمی تحریم ها، به موافقتنامه تجارت آزاد تبدیل شود.»
«ما قبلا با تشکیل کارگروهی به منظور گسترش قابل توجه دامنه موافقتنامه سال 2006 تجارت ترجیحی موافقت کرده ایم.»

 

۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۴۸۲