جزئیات ورود محموله بنزین منگنزدار/ ۴۳ محموله بنزین تخلیه شد

جزئیات ورود محموله بنزین منگنزدار/ ۴۳ محموله بنزین تخلیه شد
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات ورود یک محموله آلوده بنزین حاوی مواد اکتان افزای فلزات سنگین منگنز به گمرک بندرعباس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار مهر، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز با انتشار گزارشی به نقل از شاهرخ خسروانی قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات ورود یک محموله آلوده بنزین حاوی مواد اکتان افزای فلزات سنگین منگنز به گمرک بندرعباس را تشریح کرد.

ماجرای ورود محموله‌های بنزین آلوده و فاقد استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا از حدود دو سال گذشته تاکنون و به دنبال توقف تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی مطرح شده است.

موضوعی که برخی از منتقدان کیفیت بنزین وارداتی بر آن اصرار می‌کنند و مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آن را رد می کنند.

خسروانی با بیان اینکه در طول یکسال گذشته تاکنون ۴۳ محموله بنزین وارداتی در پایانه های نفتی کشور تخلیه و وارد شبکه سراسری انتقال و توزیع شده است، گفت: از اردیبهشت ۱۳۹۳ استاندارد بنزین یورو ۴ مبنای واردات قرار گرفت و از ۱۵ تیر ۹۳ تمامی محموله‌ها بر مبنای این استاندارد بود.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه تاکنون ۴۳ محموله بنزین وارد کشور شده و تمام این محموله‌ها دقیقاً استاندارد یورو ۴ را داشته است، تصریح کرد: در این میان، فقط یک محموله چند ماه قبل در گمرک بندرعباس حاوی مواد اکتان افزای فلزات سنگین منگنر وارد شد که آنهم به علت رعایت نکردن استاندارد یورو چهار عودت داده شد و تخلیه نشد.

به گفته این مقام مسئول، هم اکنون با اطمینان اعلام می شود که بنزین وارداتی دارای استاندارد یورو چهار است و هیچ ماده اکتان افزای سنگین در بنزین توزیعی کشور وجود ندارد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با یادآوری اینکه سال ۹۳ متوسط مصرف کشور ۶۹.۷ میلیون لیتر در روز بود، بیان کرد: پیش بینی می شود در سال جاری متوسط مصرف روزانه بنزین کشور با رشدی سه درصدی به ۷۱.۵ میلیون لیتر افزایش یابد.

خسروانی همچنین از واردات به طور متوسط روزانه بیش از ۶ میلیون لیتر بنزین به کشور در طول سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که در سال ۹۲ واردات بنزین ۳.۵۴ میلیون لیتر در روز بوده و در کنارش ۵.۶ میلیون لیتر ریفورمیت از پتروشیمی دریافت می‌شد که در مجموع به بیش از ۹ میلیون لیتر در روز می رسید.

به گزارش مهر، هیات دولت خرداد ماه سال گذشته با صدور مصوبه ای خطاب به وزارت نفت خواستار واردات بنزین صرفا با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا شده و برهمین اساس، هرگونه واردات بنزین با استاندارد یورو دو در قراردادهای جدید ممنوع اعلام شده است.

۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۵۴۴