وزیر نفت با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد

وزیر نفت با وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار کرد
بیژن زنگنه، وزیر نفت با رشید مُرداف، وزیر امور خارجه ترکمنستان درباره همکاری دو جانبه بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، صبح امروز (یکشنبه، چهارم مردادماه) در ساختمان مرکزی وزارت نفت میزبان رشید مُرداف، وزیر امور خارجه ترکمنستان بود و در این دیدار درباره افزایش روابط تجاری ایران و ترکمنستان با وی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در بدو ورود به ایران و در دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این که ایران و ترکمنستان پروژه‌های استراتژیک بسیاری با یکدیگر دارند و افزایش همکاری‌ها می‌تواند به نزدیک‌تر شدن دو کشور و دو ملت به یکدیگر کمک کند، افزود: در سفر دو روزه‌ای که به تهران برنامه‌ریزی شده است طیف گسترده‌ای از روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. ایران و ترکمنستان همسایه و برادر هستند و روابط ما دارای ریشته‌های تاریخی عمیق است. ما تاریخ و سنت و فرهنگ مشترکی داریم.

به گزارش شانا، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سطح روابط دو کشور افزایش یافته و دکتر حسن روحانی، در سفر اخیر خود به ترکمنستان اظهار امیدواری کرد سطح روابط تجاری دو کشور ظرف ١٠ سال آینده به سالانه ٦٠ میلیارد دلار برسد. هم اکنون حجم مبادلات تجاری بین دو کشور حدود ٤ میلیارد دلار است.

ترکمنستان، بزرگترین عرضه کننده گاز طبیعی به ایران است و در عین حال ایران نیز اقتصادی ترین مسیر برای دسترسی ترکمنستان به بازارهای انرژی در منطقه است.

۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۴۶
تعداد بازدید : ۴۷۲