جزئیات مذاکرات ایران با شرکت‌های اروپایی در اجلاس وین

جزئیات مذاکرات ایران با شرکت‌های اروپایی در اجلاس وین
مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تشریح جزئیات مذاکرات ایران با شرکتهای اروپایی در اجلاس وین گفت: در این اجلاس بیشتر علاقه‌مندی‌ها به سمت حوزه خودرو بود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی کرباسیان امروز در مراسم امضای قرارداد تجهیز بهره‌برداری و فروش محصولات معدن سنگ خمرود در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد جزئیات مذاکرات وزارت صنعت در حوزه معدن با شرکت‌های اروپایی در اجلاس وین پاسخ داد: در این اجلاس شرکای معتبر بین‌المللی و اروپایی حضور داشتند. اما جمهوری اسلامی در روند مذاکرات خود با این شرکت‌ها تاکید داشت که اگر آنها خواستار واردات ماشین‌آلات و تکنولوژی به ایران هستند باید مهندسی آنها را نیز به کشور بیاورند. 

وی با اشاره به اینکه ایران ظرفیت بسیار خوبی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد افزود: در اجلاس اتریش شرکتهای متعدد اروپایی در بخش‌های متنوع از جمله خودرو حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در روند این مذاکرات سیستم بانکی اروپا و حتی بانکهای اتریش اعلام آمادگی خود را برای تامین اعتبار و گشایش فاینانس در ایران مطرح کردند گفت: تاکید ما در همکاری با شرکتهای خارجی انتقال تکنولوژی به کشور است.

مدیرعامل ایمیدرو در ادامه سخنان خود  با بیان اینکه در این اجلاس اطلاعات دقیق و مستندی از سوی وزیر صنعت و مسئولان کشور به صورت مستقیم به شرکتهای اروپایی ارائه شد گفت: متاسفانه پیش از این  به دلیل اعمال تحریم‌های مختلف تاکنون نتوانستیم اطلاعات خود را به صورت مستقیم در اختیار شرکتهای خارجی قرار دهیم و این موضوع باعث شده بود تا اختلاف نظرهایی در اطلاعات آماری ایران به وجود آید. 

کرباسیان با بیان اینکه امیدواریم ظرف چند ماه آینده با لغو تحریم‌های بین‌المللی مذاکرات مقدماتی ما با شرکتهای خارجی وارد مرحله عملیاتی شود گفت: خوشبختانه شب گذشته یکی از شرکتهای معتبر آلمانی که از 8 ماه گذشته تعاملاتی را برای گسترش همکاری با ایران داشته است اعلام کرد که مجوز تامین اعتبار را دریافت کرده و می‌تواند با ایران همکاری نماید. 

وی اضافه کرد: البته شرط ما برای فعالیت با این شرکت آلمانی تامین اعتبار مالی بود که خوشبختانه این شرکت مجوز این امر را دریافت کرده است. 

کرباسیان در مورد علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی در فعالیت در بخش‌های مختلف کشور نیز گفت: در این اجلاس بیشتر علاقه‌مندی‌ها به سمت حوزه خودرو بود البته در کنار این موضوع بحث اکتشافات معدنی و تامین مالی نیز مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار داشت. 

 

 

۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۶۶۳