امارات از ماه آینده میلادی، یارانه بنزین را قطع می کند

امارات از ماه آینده میلادی، یارانه بنزین را قطع می کند
از یکم ماه اوت قیمت های جدید بنزین در امارات عربی متحده اعمال می شود، این قیمت ها با سطح نرخ های جهانی برای این فرآورده هماهنگ خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از ایرنا، موسسه حسابداران رسمی انگلستان و ولز (ICAEW) سیاست تازه حذف یارانه فرآورده های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل در امارات تحسین کرده و آن را حامی اقتصاد ملی این کشور دانست که می تواند سبب کاهش مصرف و حفاظت از محیط زیست و منابع ملی شود. 

وزارت انرژی امارات هفته گذشته اعلام کرد: از یکم ماه اوت نرخ های جدید بنزین در این کشور اعمال می شود، این قیمت ها با سطح نرخ های جهانی برای این این فرآورده هماهنگ خواهد بود. 

مایکل آرمسترانگ مدیر ICAEW در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا، در اظهار نظری در باره تصمیم دولت امارات، گفت: آزادسازی قیمت فرآورده های نفتی در طولانی مدت به اقتصاد ملی امارات کمک و همزمان منابع دولتی این کشور را تقویت می کند.

به گفته وی، این تصمیم در حالی گرفته شده که قیمت نفت در بازارهای جهانی پایین و به نوعی بهترین فرصت برای اتخاذ این تصمیم بوده است. 

وی تصریح کرد که در زمانی که نفت خام قیمت نسبتا پایینی در سطح بازارهای جهانی دارد تأثیر تورم زایی آزادسازی قیمت ها در این کشور کمتر احساس خواهد شد. 

آرمسترانگ گفت: با این وجود قیمت ها به سرعت افزایش نمی یابد، اما همین در رفتار خانوارها و واحدهای تجاری در این کشور موثر خواهد بود به طوری که مصرف کنندگان به تدریج و با توجه به افزایش قیمت حامل های فسیلی انرژی به فکر کاهش مصرف و در نتیجه هزینه های خود خواهند افتاد.

مدیر ICAEW در منطقه خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا، تصریح کرد: واحدهای تجاری نیز رفته رفته از راههای بهینه تر برای تأمین انرژی مورد نیاز خود استفاده خواهند کرد. 

وی گفت: از طرفی، کاهش مصرف انرژی فسیلی به بهبود وضع محیط زیست نیز کمک می کند که این نیز یکی دیگر از فواید عملیاتی کردن سیاست آزادسازی قیمت حامل های انرژی و بنزین در امارات خواهد بود. 

یارانه های پرداختی هم اکنون سبب شده تا قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور عربی که دارای دومین اقتصاد قدرتمند جهان عرب است در پایین ترین حد خود در جهان قرار گیرد.

قیمت هر لیتر بنزین در این کشور ٤٧ سنت که یک سوم قیمت این فرآورده در غرب اروپاست. 
۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۱۵
تعداد بازدید : ۴۷۳