بزرگ‌ترین شرکت تولید محصولات پتروشیمی جهان در فکر سهم‌گیری از بازار ایران

بزرگ‌ترین شرکت تولید محصولات پتروشیمی جهان در فکر سهم‌گیری از بازار ایران
مدیر اجرایی شرکت بی‌ای‌اس‌اف آلمان، بزرگ‌ترین شرکت تولید محصولات پتروشیمی در جهان گفت: ما شانس زیادی برای همکاری دوباره در پروژه‌های قبلی در ایران داریم.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از بلومبرگ، کرت باک مدیر اجرایی شرکت بی‌ای‌اس‌اف آلمان، بزرگ‌ترین شرکت تولید محصولات پتروشیمی در جهان، در نظر دارد تا مبادلات با ایران را ازسربگیرد.

وی گفت: در سفر این هفته خود به ایران دریافته است که بازار ایران برای شرکت‌های آلمانی پتانسیل بسیاری دارد.

باک که یکی از هیئت آلمانی همراه وزیر اقتصاد آلمان در سفر به ایران بوده است، ادامه داد: «فناوری و کیفیت کار آلمانی و اعتباری که محصولات آلمانی دارند، بسیار مورد توجه است، از اینرو ما شانس زیادی برای همکاری دوباره در پروژه‌های قبلی در ایران داریم.»

باک تصریح کرد: ایران دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی و چهارمین ذخایر بزرگ نفت در جهان را در اختیار دارد و یک صنعت پتروشیمی در حال توسعه دارد که پس از حضور قوی‌تر ایران در اقتصاد جهان، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

باک توضیح داد: این شرکت از سال 1959 در ایران فعال بوده است اما پس از اعمال تحریم‌ها، تنها یک گروه کوچک را در ایران نگاه داده است.

به گزارش فارس، پس از اعلام جمع‌بندی هسته‌ای ایران و غرب، مقامات اروپایی با هدف هموارسازی مسیر برای تجار خود در کسب سهم بیشتر از بازار ایران به دنبال لغو تحریم‌ها راهی تهران شده‌اند. نخستین مقام ارشد اروپایی که بلافاصله راهی تهران شد، وزیر اقتصاد آلمان بود که یک هیئت اقتصادی بزرگ به همراه داشت.

۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۵۹۰