تولید روزانه ٥٠٠ هزار بشکه میعانات گازی در مجتمع پارس جنوبی

تولید روزانه ٥٠٠ هزار بشکه میعانات گازی در مجتمع پارس جنوبی
شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روزانه ٥٠٠ هزار بشکه میعانات گازی تولید می کند.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در جلسه‌ ارزیابی نظام پیشنهادهای این مجتمع گفت: ارزش مخزن پارس جنوبی با در نظر گرفتن همین مقدار تولید، معادل ٢٤٠ سال تولید نفت خام است.
 
مسعود حسنی با اشاره به اهمیت ویژه‌ مخزن مشترک پارس جنوبی و برداشت حداکثری از آن تاکید کرد: کارکنان این مجتمع با تلاش شبانه ‌روزی‌، هم ‌اکنون ٥٤ درصد گاز کشور را تولید می ‌کنند که این حجم تولید برابر با تولید ٢,١ میلیون بشکه نفت خام در روز است، در حالی ‌که شرکت بریتیش پترولیوم در ٢٦ کشور دنیا روزانه ٢.٥ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌ کند.
 
وی افزود: مساله‌ دیگری که مجتمع گاز پارس جنوبی را از سایر شرکتهای دیگر در سطح جهان متمایز می ‌کند، تنوع محصولات تولیدی بوده که علاوه بر گاز طبیعی، شامل پروپان، بوتان، اتان، گوگرد و میعانات گازی نیز می‌ شود.
 
مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: تولید میعانات گازی این شرکت روزانه ٥٠٠ هزار بشکه بوده که رقم بسیار قابل توجهی است.
 
وی با اشاره به حضور نیروهای متعهد و متخصص در مجتمع، تصریح کرد: یکی از تفاوتهای عمده‌ نیروی انسانی این شرکت با دیگر شرکتها، حضور نیروهای بسیار جوان با میانگین تجربه‌ کاری هفت سال بوده که به توجه و نگاه ویژه نیاز دارد تا با همت و تلاش ویژه بتوانیم اهداف و چشم ‌انداز مجتمع که «سرآمد در عملیات و رقابت ‌پذیر در تراز جهانی» است را محقق کنیم.
۵ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۲۳
تعداد بازدید : ۸۲۰