برگزاری مناقصه صادرات گاز ایران به ترکمنستان

برگزاری مناقصه صادرات گاز ایران به ترکمنستان
یک مقام پاکستانی اعلام کرد مناقصه احداث خط لوله انتقال گاز ایران به زودی برگزار می شود و صادرات گاز ایران به این کشور تا دسامبر ۲۰۱۴ آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری صنعت نفت (اویل نیوز) به نقل از پایگاه خبری استیل گورو، بر اساس گزارش های واصله به کمیته دائمی مجمع ملی نفت و منابع طبیعی پاکستان، انتقال گاز طبیعی از طریق خط لوله گاز ایران به پاکستان از دسامبر سال 2014 میلادی آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عملیات ساخت مسیر انتقال گاز این پروژه آغاز شده و روند تملک زمین هایی که این خط لوله در آنها واقع خواهد شد، در جریان است.

این گزارش حاکی است، سردار طالب حسین از مسئولان کمیته دائمی مجمع ملی نفت و منابع طبیعی پاکستان نسبت به تاخیر در اتمام پروژه های انتقال گاز به پاکستان ابراز نگرانی کرد. بر اساس گزارش هایی که به این کمیته رسیده، مراحل اجرای مناقصه این پروژه به زودی پس از انجام تشریفات قانونی آغاز خواهد شد.

بر اساس اعلام این کمیته شکاف موجود بین منابع گازی و مصرف در پاکستان تا سال 2015 افزایش خواهد یافت و به 3.03 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید و در صورت ادامه وضعیت فعلی میزان کمبود گاز طبیعی در این کشور تا سال 2020 به 5.24 میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید.

کمیته دائمی مجمع ملی نفت و منابع طبیعی پاکستان با ابراز نگرانی از بحران انرژی در این کشور از مقامات وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان خواست تا در نشست بعدی این کمیته، با ارائه پیشنهادات مناسب نسبت به حل این مشکل و نجات پاکستان از بحران پیش آمده در کوتاه مدت و بلند مدت اقدام کند.

۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۱۹:۱۱
شبکه خبری صنعت نفت |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۶