پایداری خط لوله دوم سراسری افزایش یافت

پایداری خط لوله دوم سراسری افزایش یافت
اجرای عملیات تعمیرات اساسی روی خط دوم سراسری در منطقه پنج عملیات انتقال گاز، ضریب پایداری انتقال گاز این خط لوله در فصل زمستان را افزایش داد.
به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز گفت: در این پروژه که کمتر از یک ماه پیش آغاز شده، ٢١ نقطه بحرانی شناسایی و عملیات لازم برای رفع عیب این نقاط در حال انجام است.
 
حمید خدری افزود: بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند که توسط واحد بازرسی فنی انجام شده نقاط بحرانی در محدوده ٨٦ کیلومتر از خط دوم سراسری شناسایی شده است.
 
وی یادآور شد: عملیات حفاری، برداشتن پوشش، انطباق گزارش پیگرانی هوشمند با وضع ظاهری لوله، برش، جوشکاری، رادیوگرافی، سند بلاست، عایق کاری و دفن لوله از جمله فعالیتهایی است که باید در هر ٢١ نقطه انجام شود.
 
خدری با اشاره به فرآیند تامین لوله تصریح کرد: لوله های مورد نیاز باید هر شاخه با یک تریلر از فاصله ٢٥٠ کیلومتری بارگیری و پس از حمل در محلهای مختلف تخلیه شود.
 
وی ادامه داد: سه تیم برای انجام این تعمیرات تجهیز شده که یک تیم آن از واحد عملیات ساختمانی، تیم دوم از مرکز بهره برداری فراشبند و تیم سوم از سایر مراکز بهره برداری خطوط لوله تشکیل شده است.
 
مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز در خصوص خدمات ماشین آلات و حمل و نقل این عملیات اظهار کرد: بیل مکانیکی، لودر، کامیون جوش، دستگاه برش گرم و سرد، ساید بوم و جرثقیل، تریلر کمرشکن، کامیون سوخت رسانی، کامیون آبرسانی و خودروهای سبک در این عملیات فعال بوده و یک تیم تعمیراتی نیز در محل پروژه حضور مستمر دارند.
 
وی در خصوص ایمنی و بازرسی فنی این عملیات اعلام کرد: کارشناسان ایمنی و بازرسی فنی در تمام عملیات به صورت مقیم در کارگاه حضور دائم داشته و بر فعالیتها نظارت می کنند.
 
وی  در ادامه ضمن اشاره به خدمات پشتیبانی، یادآور شد: با تلاش واحد خدمات اجتماعی و رفاهی، سه محل اسکان در ایستگاه های شیر بین راهی به ظرفیت ٧٥ نفر با امکانات رفاهی تجهیز شده است و غذای مورد نیاز نیز هر روز از رستوران تاسیسات فراشبند به محل پروژه حمل می شود.
 
وی در خصوص فعالیت روابط عمومی نیز گفت: مستند سازی همراه با عکس و فیلم برداری از تمام فعالیتهای صورت گرفته به طور مداوم صورت می گیرد و در پی آن محصولات مختلفی نظیر نشریه، خبر، مصاحبه مطبوعاتی، ساخت فیلم مستند صنعتی و ... صورت خواهد گرفت.
 
مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز با برشمردن سایر خدمات ارائه شده از واحدهای مختلف تاکید کرد: تاکنون کلیه فرآیندهای مالی و تامین کالای پروژه در کوتاه ترین زمان از طرف امور مالی و واحد تدارکات عملیات کالا صورت گرفته است.
به گزارش شانا، منطقه پنج عملیات انتقال گاز به عنوان یکی از مناطق ١٠ گانه شرکت انتقال گاز ایران، زنجیره میانی بخش بالادستی (پالایشگاه های پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان) و بخش پایین دستی (شرکتهای گاز استانی) محسوب می شود که با انتقال ٧٠ درصد گاز کشور از این مبادی به نقاط مصرف، عنوان گلوگاه را به خود اختصاص داده است.
این منطقه با برخورداری از چهار هزار و ٢٠٠ کیلومتر خط لوله و ١٢ تاسیسات تقویت فشار گاز، سال گذشته ١٣١ میلیارد مترمکعب گاز را به مراکز مصرف منتقل کرد.
۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
تعداد بازدید : ۵۴۶