سقوط ۳۰۰۰ واحدی شاخص بورس از ۲۳ تیر

سقوط ۳۰۰۰ واحدی شاخص بورس از ۲۳ تیر
در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص بورس ۵۳۶ واحد دیگر افت کرد تا میزان سقوط شاخص بورس از روز توافق تاکنون به مرز ۳۰۰۰ واحد برسد.

به‌گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ بازار سرمایه برای ششمین روز پیاپی امروز هم منفی بود و با افت 536 واحدی، شاخص بورس تا ارتفاع 66 هزار و 441 واحد پا پس گذاشت.
بیشترین اثر منفی بر روند حرکتی شاخص بورس نیز در روزجاری توسط نمادهای معاملاتی و تجارت، رمپنا، وکار، وبصادر، اخابر و خساپا رقم خورد و معامله‌گران در بورس شاهد دادوستد 490 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 109 میلیارد تومان در 35 هزار نوبت بودند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز امروز منفی بودند به طوری که شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) 214 واحد، کل(هموزن) 58 واحد، قیمت(هموزن) 50 واحد، آزادشناور 790 واحد و شاخص بازار اول 501 واحد و بازار دوم 419 واحد افت کردند.
در بازارهای فرابورس ایران نیز با جابجایی 84 ملیون ورقه به ارزش 116 میلیارد تومان در 14 هزار نوبت، آیفکس 5.2 واحد افت کرد و در کانال 782 واحد متوقف شد.
به باور کارشناسان، تردید سرمایه‌گذاران در خصوص توقف روند کاهشی بازار از یک سو و عدم اعتماد به وعده‌های مسئولان در خصوص حمایت از بورس، موجب بی‌اعتمادی فعالان و تداوم روند نزولی بازار سهام شده است.

به گزارش تسنیم، شاخص بورس در روز 23 تیرماه 69433 واحد بوده است.

۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۰
تعداد بازدید : ۸۲۷