تجار ژاپنی پاییز در ایران

تجار ژاپنی پاییز در ایران
نماینده جترو در اتاق ایران گفت: سازمان جترو در حال انجام هماهنگی های لازم برای حضور هیئتی از تجار و شرکت های ژاپنی در پاییز و زمستان امسال است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، عصر 31 تیرماه 1394 علی اصغر فرشچی مدیرکل آسیا و اقیانوسیه اموربین الملل اتاق ایران از پیشینه خوب روابط دو کشور یاد کرد و افزود: قبل از افزایش تحریم ها سازمان های ژاپنی با انجام تحقیقات میدانی در خصوص بازار و اقتصاد ایران سعی داشتند مناسبات اقتصادی را توسعه دهند اما شرایط تغییر کرد و کشورهای دیگر سهم خود را در ایران افزایش دادند و در حال حاضر رقابت برای کنار زدن دیگر رقیبان سخت تر شده است.

فرشچی گفت: اکنون زمان تحقیق و بررسی بازار نیست بلکه باید از فرصت های تجاری و امکانات ایران جهت توسعه مناسبات و عقد قرارداد با شرکت های ایرانی استفاده کرد. زمینه هایی مانند معدن، خودرو سازی، نفت و گاز می توانند بعنوان بسترهای مناسبی برای همکاری های مشترک مد نظر قرار گیرند.

وی افزود: مناطق آزاد و تجاری در سرتاسر کشور آماده حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی و همکاری با تولید کنندگان داخلی در راستای افزایش ظرفیت های تولیدی یا به روز رسانی تکنولوژی می باشند

در ادامه یوشیتاکا تویوناگا نماینده جترو در تهران از فعالیت های مثبت و قابل توجه این سازمان در رسانه های جمعی ژاپن برای تغییر نوع نگرش جامعه در خصوص سطح زندگی مردم ایران خبر داد و گفت: بسیاری از شرکت های ژاپنی که در گذشته با ایران فعالیت می کردند سعی در بازیابی موقعیت پیشین خود دارند و در این راستا سازمان جترو در حال انجام هماهنگی های لازم برای حضور هیئتی از تجار و شرکت های ژاپنی در پاییز و زمستان امسال است.

۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷
تعداد بازدید : ۶۴۳