نگرانی درباره اشباع بازار بهای نفت را کاهش داد

نگرانی درباره اشباع بازار بهای نفت را کاهش داد
بهای نفت در آخرین معاملات روز گذشته بازارهای جهانی کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در بازارهای جهانی پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح از ماه مارس در معاملات چند روز گذشته که به دلیل از سرگیری نگرانی‌ها در باره مازاد عرضه از سوی آمریکا و عراق بود، در معاملات اخیر نیز دچار کاهش شد. اگرچه کاهش ارزش دلار مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

سرمایه‌گذاران منتظر دستورالعمل بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری هستند. بانک مرکزی آمریکا جلسه دو روزه سیاست‌گذاری خود را روز سه‌شنبه شروع می‌کند که به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر و تقویت ارزش دلار منجر خواهد شد.

جیمز لیبرون تحلیلگر بازار در موسسه آپشن‌اکپرس سیدنی گفت: بازارها منتظر دستورالعمل قیمت از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند.

لیبرون افزود: در هفته جاری خریداران دلار مایوس شدند که ممکن است محرکی برای قیمت نفت و مجموعه‌ای از کالاها باشد.

کاهش ارزش دلار کالاهایی را که با این ارز مبادله می‌شوند از جمله نفت برای مصرف‌کنندگانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند ارزان می‌کند.

نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر در معاملات با شش سنت کاهش 54 دلار و 56 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت برنت در معاملات روز جمعه با 65 سنت کاهش به 54 دلار و 62 سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از 19 مارس تا‌کنون است.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با 12 سنت کاهش به 48 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید در حالی که در معاملات امروز برای ساعاتی تا 48 دلار در هر بشکه نیز پایین آمد. نفت آمریکا در معاملات روز جمعه با 31 سنت کاهش به 48 دلار و 14 سنت رسید که پایین‌ترین قیمت از 31 مارس تاکنون به حساب می‌آید.

شرکت خدمات نفتی بیکر‌هیوز اعلام کرد که تولید‌کنندگان نفت آمریکا در هفته گذشته 21 دکل حفاری اضافه کرده‌اند که بیشترین افزایش از آوریل 2014 تاکنون محسوب می‌شود و باعث نگرانی مجدد درباره اشباع بازار جهانی نفت شد.

افزایش در فعالیت‌های حفاری در آمریکا در حالی است که بهای نفت این کشور از حدود 61 دلار در هر بشکه در اواسط ژوئن 21 درصد کاهش داشته است.

این کاهش 20 درصدی در قیمت‌ها از سوی بسیاری از فعالان به بازاری توصیف شده که در آن همه به دلیل کاهش قیمت‌ها فروشنده هستند.

آمارهای بارگیری نفتکشها و منابع صنعت نفت نشان می‌دهد: صادرات نفت میادین جنوبی عراق در مسیر ثبت یک رکورد ماهانه جدید هستند به‌طوری که در ماه جاری تاکنون روزانه بالاتر از سه میلیون بشکه تولید کرده‌اند.

انتظار تداوم عرضه کافی نفت از جمله افزایش عرضه از سوی عربستان و دیگر اعضای سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت باعث شد که بانک ملی استرالیا امروز دوشنبه پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت را در گزارش ماهانه‌اش تغییر دهد.

این بانک اعلام کرد: ما اکنون انتظار داریم قیمت نفت در ماه‌های باقی‌مانده سال 2015 و سال 2016 زیر 70 دلار باقی بماند.

۶ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۵۳۷