برنامه ریزی های موثر برای سرمایه گذاری در پتروشیمی

برنامه ریزی های موثر برای سرمایه گذاری در پتروشیمی
برنامه ریزی های بسیار خوبی برای تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده و در صورت نیاز علاوه بر رفع موانع تولید، قوانین جدید نیز به تصویب خواهد رسید .

علی مروی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در خصوص چشم‌انداز توسعه صنعت پتروشیمی در کشور اظهار کرد: روند توسعه پتروشیمی با افزایش سرمایه گذاری ها بر اساس یک سازوکار مشخص مثبت و پرشتاب می شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس، محل های تامین منابع برای سرمایه گذاری در پتروشیمی را متفاوت دانست و گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی (برابر با قانون) بهره مندی از نقدینگی پراکنده در جامعه و بخش خصوصی و بهره جستن از ظرفیتهای خارجی راهکارهای هستند که می توان از آنها برای توسعه سرمایه گذاری ها در پتروشیمی استفاده کرد.

وی با اشاره به گشایش های شکل گرفته در خصوص صادرات محصولات پتروشیمی ابراز امیدواری کرد با تدابیر موثرتر صادرات در این بخش شتاب گیرد.

مروی در خصوص استفاده از توان داخلی برای این امر گفت: نقدینگی موجود در سطح جامعه بالاست از این رو  چنانچه این روند به سمت سرمایه گذاری های  مولد مانند پتروشیمی هدایت شود از برخی آسیب های اقتصادی جلو گیری می شود و افزون بر این طرحهای خلق کننده ثروت فعال می شوند.

مروی در خصوص تنگناهای ناشی از واگذاری های غیر اصولی گفت: واگذاری های شکل گرفته دارای چالش های بوده که ضرورت دارد ضمن بررسی موضوع، آنها را رفع کرد چراکه باید نقش سیاست گذاری دولت در این بخش و بخش های مشابه حفظ شود.

رئیس کمیسیون انرژی همچنین بر توسعة صنایع پائین دستی در بخش پتروشیمی تاکید کرد و گفت: نکتة بسیار مهمی که باید با حمایت و جهت دهی دولت روی آن سرمایه گذاری شود، بخش پائین دستی پتروشیمی است. جایی که به سرمایة اولیة بسیار کمتری نسبت به صنایع بالادستی نیاز دارد و از سوی دیگر ارزش افزودة آن چندین برابر صنایع بالادستی است و در ایجاد اشتغال اثرات چشمگیری دارد.

عضو کمیسیون انرژی افزود: برنامه ریزی های بسیار خوبی برای تسهیل سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی انجام شده و در صورت نیاز علاوه بر رفع موانع تولید، قوانین جدید نیز به تصویب خواهد رسید تا بتوان با اهتمام بیشتر صنایع ایجاد کننده ارزش افزوده را برای تحقق اقتصاد مقاومتی تقویت کرد.  

۶ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۴۳
تعداد بازدید : ۵۲۰