خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه منفجر شد

خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه منفجر شد
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در ۱۵ کیلومتری عمق خاک این کشور در شرق استان اگری منفجر شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری آناتولی، تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اواخر روز دوشنبه گفت، خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در شرق استان اگری منفجر شده است.
بر اساس بیانیه منتشره از سوی وزارت انرژی ترکیه، ییلدیز افزود، این حمله که احتمال خرابکارانه بودن آن وجود دارد، در 15 کیلومتری عمق خاک ترکیه و در نزدیکی مرز شرقی ترکیه با ایران اتفاق افتاده است.
«این انفجار به دنبال یک آتش سوزی اتفاق افتاده است. اما ما در مدت کوتاهی آتش را مهار کردیم. پس از تعمیر خط لوله، انتقال گاز از سر گرفته خواهد شد.»
وی افزود: «ما اقداماتی را به منظور تامین گاز طبیعی مورد نیاز در منطقه انجام داده ایم. شهروندان ترک و فعالان صنعتی خیالشان آسوده باشد.»
تهران در سال 2014 صادرات گاز خود به ترکیه را به میزان یک میلیون متر مکعب در سال افزایش داد. ایران، روسیه و آذربایجان به ترتیب سالانه حدود 10، 27 و 6.6 میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه صادر می کنند.
در این بیانیه اضافه شده است، خط انتقال برق بین مناطق سیزره و سیلوپی در استان سیرناک نیز روز 24 جولای هدف حمله قرار گرفته است.
۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۰:۳۳
تعداد بازدید : ۵۹۶