مسئله هسته‌ای نباید باعث شکاف در جامعه شود

مسئله هسته‌ای نباید باعث شکاف در جامعه شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این حسن جامعه ما است که همه با دغدغه نسبت به موضوع هسته‌ای حساس هستند اما نکته‌ این است که رهبری فرمودند که در بررسی توافق هسته‌ای نباید انشقاق در درون ایجاد شود.

به گزارش شانا، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر تابش با بیان اینکه در موضوع هسته ای آراء مختلف است، با تاکید بر اینکه در حین اظهار نظر باید احترام دیگران را حفظ کرد، گفت: اظهارنظر خوب است و کسی مانع این بحث نیست و بررسی موضوع در مجلس نیز حق مجلس است لذا موافق و مخالف بودن با آن ایرادی ندارد اما باید دقت کرد این مسئله تبدیل به یک اختلاف درونی نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نمایندگان با اخلاق و متانت به انتقاد بپردازند و بی‌جهت نسبت به دیگران سوءظن نداشته باشند، بیان کرد: برخی نمایندگان نسبت به تاخیر در ارائه متن ترجمه شده توافق نامه هسته‌ای به علت تاخیر در ارائه آن دچار سوءظن شدند و احتمال دست بردن در آن را مطرح کردند، این در حالی است که اصرار مجلس بر این بود که در اسرع وقت وزیر در خصوص توافق نامه توضیح دهد که وی سه شنبه به مجلس آمد برای همین ایراداتی در متن ترجمه وجود داشت که ما گفتیم این اشکالات رفع شود که این کار انجام شد و متن را دیروز به مجلس ارائه کردند که بعد از تکثیر در اختیار نمایندگان قرار گیرد لذا درست نبود که در این زمینه ایجاد سوءظن شود.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه ایرادی ندارد که آقای کوچک زاده مسئله‌ای را در مجلس مطرح کند، گفت: اما متوجه نشدم منظور ایشان از سلطنت طلبانه خطاب به کار چه کسی بود و چه ویژگی‌‌ای در روند امور دیده اند که این صحبت را کردند یا در جای دیگری برخی عنوان کردند آقای لاریجانی نمی‌گذارد مسائل هسته‌ای مجلس مطرح شود، به این دلیل که آقای هاشمی رفسنجانی و آقای روحانی وی را رئیس مجلس کرده است، آیا این توهین به نمایندگان مجلس نیست.

رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: شما ممکن است رأی نداده باشید اما چه دلیلی دارد که اینگونه حرف بزنید یا در جای دیگری گفته‌اند سگ آقای احمدی نژاد و مشایی شرف دارد به اینها، آیا این جور صحبت درست است؛ حداقل من " اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله" که گفته بودم لذا چطور ممکن است سگ یک نفر بر یک مسلمانی شرف داشته باشد، این روش اظهارنظر و گفتار درست نیست آنچه که واقعا مصلحت مجلس و باعث شرف مجلس ‌شود مطرح می‌کنم و از آن حمایت می‌کنم اما در غیر این صورت ممکن است مسئله‌ای دروغ باشد که من از آن حمایت نکرده باشم از این رو خواهش من این است که در این مسئله اساسی به گونه‌ای عمل کنید که شکافی در جامعه بوجود نیاید و اخلاقی باشد وگرنه در خصوص اظهارنظر آزادید.

برخی شمشیر خود را علیه توافق از رو بسته اند

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس در تذکری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی افزود: تذکر من به ماده ١٨٠ درباره سوگند هیات رییسه مبنی بر اجرای آیین نامه داخلی و ماده ٢٤ درباره حفظ شان مجلس و ماده ٧٩ درباره اجازه دفاع به نماینده ای که به وی اهانت شده است، می باشد.

وی ادامه داد: همچنین تذکر من به ماده ١٠٤ درباره ترتیبات مربوط به رعایت دستور هفتگی مجلس و ماده ١١٣ درباره وظیفه رییسه جلسه در قبال فردی که از موضوع خارج می شود که باید از ادامه نطق او ممانعت کند، است.

نماینده مردم اردکان گفت: جناب آقای ابوترابی فرد نایب رییس مجلس این موارد را رعایت نکردند، چه طور موضوعی که در دستور هفتگی مجلس نیست برخی دوستان که شمشیر خود را علیه توافق هسته ای و تحولاتی که در جامعه در حال رخ دادن است و مردم را امیدوار کرده از رو بسته اند در هر جلسه علنی اجازه پیدا می کنند برخلاف آیین نامه داخلی مطالبی را بی محابا مطرح کنند و رییس جلسه در حین نطق عکس العملی را نشان ندهد.

تابش اظهارداشت: آقای ابوترابی فرد بعد از اتمام صحبت های دو نفر از منتقدین توافق هسته ای توضیحاتی را ارایه دادند که دیگر به درد نمی خورد.

وی ادامه داد: البته این اقلیت برای روحیه دادن به طرفداران خود از هر فرصتی استفاده می کنند تا توافق هسته ای را محکوم کنند البته نقد و انتقاد پذیرفته است اما هر صدا و نوایی که از مجلس به تضعیف روحیه مردم بینجامد و وحدت و انسجام ملی را برهم بزند، محکوم است. این نماینده مجلس خطاب به منتقدان گفت: ما در مجلس هفتم برای تذکرات باید از رییس جلسه اجازه می گرفتیم اما در حال حاضر فضای مجلس باز است، حداقل به کسانی که به آنان توهین شده اجازه داده شود از خود دفاع کنند.

۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۵۳
تعداد بازدید : ۵۲۲