وزارت انرژی آمریکا:نیاز جهان به نفت اوپک شدیدتر می شود

وزارت انرژی آمریکا:نیاز جهان به نفت اوپک شدیدتر می شود
دولت آمریکا اعلام کرد رشد مصرف نفت و افت تولید کشورهای خارج از اوپک در سال جاری میلادی سبب می شود وابستگی جهان به تولید نفت اوپک افزایش یابد.
 

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا ضمن پیش بینی شتاب گیری رشد تقاضای نفت در سال های 2012 و 2013 میلادی، از کم شدن ظرفیت اضافی عرضه نفت خبر داد.

در گزارش این اداره آمده است: پیش بینی می کنیم جهان برای تأمین نیاز اضافی خود مجبور می شود به برداشت از ذخایر روی آورد یا روی تولید بیشتر اوپک حساب کند.

طبق برآورد تازه اداره اطلاعات انرژی، مصرف روزانه نفت خام جهان در سال 2012 میلادی یک میلیون و 320 هزار بشکه بیشتر از سال 2011 خواهد بود که 50 هزار بشکه بیشتر از برآورد پیشین این اداره است.

این اداره همچنین تخمین خود را از تولید روزانه نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی، 140 هزار بشکه کاهش داد و آن را به 52 میلیون و 540 هزار بشکه رساند.

اداره اطلاعات انرژی پیش بینی می کند برای نخستین بار در تاریخ، در سال جاری میلادی میانگین بهای نفت خام مرز 100 دلار را پشت سر خواهد گذاشت.

احتمال اختلال در انتقال نفت سودان جنوبی از طریق سودان به دلیل اختلاف های دو کشور در کنار احتمال تأثیر بحران های سیاسی بر انتقال نفت از خاورمیانه از یک سو و ادامه بحران مالی اروپا از سوی دیگر، عواملی هستند که درباره بهای نفت در سال آینده ابهام ایجاد می کنند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در حالی برآورد خود را از تقاضای انرژی جهان افزایش می دهد که اوپک و آژانس بین المللی انرژی در گزارش های تازه خود، برآورد رشد تقاضای انرژی جهان را کاهش داده بودند.

۲۳ بهمن ۱۳۹۰ ۱۹:۲۹
رویترز |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۰