٧٣ درصد کاهش مصرف نفت کوره استان مرکزی

٧٣ درصد کاهش مصرف نفت کوره استان مرکزی
مصرف نفت کوره (مازوت) غیر نیروگاهی استان مرکزی (منطقه اراک) در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ٧٣ درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک به خبرنگار شانا، گفت: در این بازه زمانی چهار میلیون و ٤٧٦ هزار لیتر نفت کوره مصرف شد؛ در حالی که میزان مصرف این فرآورده نفتی در مدت مشابه پارسال، ١٦ میلیون و٨٢٣ هزار لیتر بود.

کرامت ویس کرمی همچنین مصرف نفت گاز استان مرکزی را در ١٢٤ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، کاهشی خواند و گفت: در چهار ماه نخست امسال ٢٣٣ میلیون و ١٤٢ هزارلیتر نفت گاز نیروگاهی در منطقه اراک مصرف شد که نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال، ١٠ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، مصرف نفت گاز غیر نیروگاهی نیز در این بازه زمانی، ٣١ میلیون و ٥٢١ هزار لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ٥١ درصد کاهش  نشان می دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک، استفاده از گازطبیعی به جای نفت کوره را در کوره های آجرپزی و اجرای طرح منطقه ای کردن عرضه نفت گاز در بخش حمل و نقل را دلایل کاهش مصرف نفت کوره و نفت گاز برشمرد.

ویس کرمی، اظهار امیدواری کرد که  امسال کوره های آجرپزی شهرستان ساوه نیز با هماهنگی دستگاههای اجرایی استان مرکزی، گازسوز شوند.

وی مصرف نفت چهار ماه گذشته را نیز یک میلیون و ٩٧٥ هزارلیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نیز نسبت به دوره مشابه پارسال ٤٠ درصد کاهش داشته که دلیل آن توسعه شبکه گازرسانی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک، سهم بنزین مصرفی این منطقه را نیز در بازه زمانی یادشده ١٥٣ میلیون و ٨٣٢ هزار لیتر اعلام کرد.

به گفته وی، مصرف این فرآورده نفتی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، سه درصد افزایش داشته است.

ویس کرمی، همچنین گفت: در چهار ماه نخست امسال، مصرف نفت کوره نیروگاهی استان مرکزی، ١٥ میلیون و ٤٤٩ هزار لیتر بوده است.

۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۰۵
تعداد بازدید : ۵۵۸