نفت ۵۳ دلار شد

نفت ۵۳ دلار شد
قیمت جهانی نفت پس از کاهش ۲ درصدی در جلسه گذشته، امروز نیز ۴۷ سنت کاهش یافت و به ۵۳ دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به دلیل تداوم نگرانی ها از فزونی عرضه، قیمت نفت امروز برای پنجمین جلسه متوالی کاهش یافت و به پایین ترین رقم 4 ماه اخیر نزدیک شد. به راه افتادن موج فروش سهام در بازارهای بورس دو سوی آتلانتیک نیز در کاهش قیمت نفت موثر بود.
اوایل امروز ارزش سهام های آسیایی به پایین ترین رقم های سه هفته گذشته رسید. به گفته جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت، ابهام در مورد سلامت اقتصاد چین موجب کاهش شاخص ها در بازار بورس شده و تقاضای ضعیف برای نفت در آمریکا و افزایش عرضه نیز به افت قیمت ها کمک کرده است.
بارات افزود: «سطح های فنی قیمت همچنان در حال شکسته شدن است. این روند نشان می دهد که سرمایه گذاران در حال فروش هستند... همه چیز به حس حاکم بر بازار برمی گردد. ترافیک یک طرفه در بازار به وجود آمده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت پس از کاهش 2 درصدی در جلسه گذشته، امروز 47 سنت کاهش یافت و به 53 دلار رسید.
قیمت نفت خام آمریکا هم پس از کاهش 75 سنتی در جلسه قبل، امروز 24 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 15 سنت رسید.
بر اساس یادداشت موسسه فیلیپ فیچرز، حس کاهشی در بازار ادامه خواهد یافت... هرچند که  انتشار می رود قیمت نفت در پایان سال 2015 بالاتر از سطح فعلی باشد.
«برای امروز پیش بینی ما از سطح حمایت فنی بعدی برای نفت خام آمریکا و نفت برنت به ترتیب 46 دلار و 73 سنت و 52 دلار و 40 سنت است. اگر روند کاهشی ادامه پیدا کند، سطح حمایت فنی پایین می آید و به ترتیب 45 دلار و 90 سنت و 50 دلار خواهد بود.»
سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار آمارهای هفتگی از سطح ذخایر نفت خام آمریکا هستند. بر اساس برآورد تحلیلگران، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در یک هفته منتهی به 24 جولای 300 هزار بشکه کاهش یافته و به 463.6 میلیون بشکه رسیده است.
۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۶۳۵