قیمت طلا به ۱۰۹۷ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۰۹۷ دلار رسید
قیمت طلا در جریان معاملات امروز ۲ دلار افزایش یافت و به ۱۰۹۷ دلار در هر اونس رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پیش بینی ها از افزایش نرخ بهره در آمریکا در آینده نزدیک قوت گرفته است، قیمت طلا امروز در نزدیکی پایین ترین رقم از اوایل سال 2010 تاکنون در نوسان بود.
نشست دو روزه فدرال رزرو اواخر امروز آغاز می شود. با توجه به تقویت اقتصاد آمریکا، در این نشست احتمالا سیاستگذاران سیگنال هایی مبنی بر حتمی بودن افزایش نرخ بهره در اواخر امسال ارسال خواهند کرد.
کاهش بیشتر ارزش سهام  در بازار چین پس از شدیدترین افت آن از سال 2007 تاکنون در روز دوشنبه، تاثیر چندانی بر بازار طلا نگذاشته است.
ویکتور تیانپریا، تحلیلگر بانک ای ان زد در سنگاپور گفت: «اندکی تعجب برانگیز است که حتی با وجود این افت شدید شاخص ها در بازار بورس چین، ما شاهد تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا نبوده ایم.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز 2 دلار افزایش یافت و به 1097 دلار رسید. قیمت فلز زرد در روز جمعه به 1077 دلار رسید که پایین ترین رقم از فوریه 2010 تاکنون بود.
افت شدید شاخص ها در بازار بورس و بحران بدهی یونان در ماه جاری نتوانسته موجب به راه انداختن موجب سرمایه گذاری در بازار طلا شود و سرمایه گذاران عمدتا توجه خود را معطوف افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا کرده اند. این موضوع موجب تقویت ارزش دلار و کاهش جذابیت بازار طلا شده است.
پس از کاهش قیمت هفته گذشته که با حجم بالای خرید و فروش در نیویورک و شانگهای همراه بود، اعتماد سرمایه گذاری در بازار طلا همچنان متزلزل است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از ماه مارس تاکنون بود.
بانک اچ اس بی سی اعلام کرد، قیمت طلا احتمالا در کوتاه مدت تحت فشار باقی خواهد ماند و «قبل از ترمیم ممکن است به رقم 1000 دلار نیز برسد.»
۶ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۵۹۸