٢ واحد پتروشیمی در استان بوشهر ساخته می‌شود

٢ واحد پتروشیمی در استان بوشهر ساخته می‌شود
استاندار بوشهر گفت: دو واحد پتروشیمی در شهرستانهای دشتستان و گناوه پس از جانمایی با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از شانا، مصطفی سالاری، استاندار بوشهر در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان با تاکید بر توجه به پروژه‌ های سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به بوشهر برای اجرای پروژه‌ های متعددی تصمیم‌گیری شد که لازم است با پیگیری تلاش شود این پروژه‌ ها در موعد مقرر به سرانجام برسد.

وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی تلاش کنند اعتبارات این پروژه‌ها در موعد مقرر ابلاغ و تخصیص یابد تا در زمان تعیین شده اجرایی و به بهره‌برداری برسد.

سالاری با اشاره به اجرای دو طرح پتروشیمی در استان بوشهر تصریح کرد: ٢ طرح پتروشیمی در دشتستان و گناوه اجرایی می‌شوند که نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق این مناطق دارد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه برای مهارت افزایی جوانان جویای کار استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نفت نهایی شده ١٠ هزار نفر در مدت سه سال در استان بوشهر آموزشهای فنی و حرفه‌ای مورد نیاز لازم فرا می‌گیرند که در این راستا  ٣٦ میلیارد تومان وزارت نفت پرداخت خواهد کرد.

استاندار بوشهر افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه با سازما ن انرژی اتمی ایران نیز ٨ هزار نفر در مدت ٤ سال برای آموزش و کسب مهارتهای مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر آموزش می‌بینند که این دو نقش مهمی در اشتغال نیروهای استان بوشهر در پارس جنوبی و نیروگاه اتمی بوشهر دارد.

۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۵۴۲