شرکت باسف؛ پیشگام از سرگیری روابط با ایران

شرکت باسف؛ پیشگام از سرگیری روابط با ایران
دولت آلمان قصد دارد تا پیشگام توسعه روابط اقتصادی قاره اروپا با ایران پس از لغو تحریم ها باشد.

به گزارش نیپنا به نقل از بلومبرگ، مدیرعامل شرکت باسف (بزرگترین شرکت صنایع شیمیایی جهان) از تمایل این شرکت برای از سرگیری روابط خود با ایران و حضور در بازار این کشور خبر داد.

کرت باک، مدیرعامل باسف آلمان گفت: این شرکت طی سفر هفته گذشته هئیت آلمانی به رهبری زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، به ایران توانسته است برآورد دقیق تری از ظرفیت های بازار ایران بدست آورد و زمینه های همکاری مشترک با تهران را شناسایی کند. از این رو ما آماده ایم تا تجارت خود را با ایران از سر گیریم.

وی در ادامه افزود: اعتماد به فناوری و کیفیت کار آلمانی همواره بسیار مورد توجه بوده است و ما از شانس زیادی برای احیای روابط پیشین خود با ایران برخورداریم. 

مدیرعامل باسف یکی از 60 عضو هیئت اعزامی آلمان به تهران بود که هفته گذشته با مقام های ارشد تجاری و سیاسی ایران ملاقات کرد و راههای گسترش روابط ایران و آلمان را در دوران پس از برچیده شدن تحریم ها مورد بررسی قرار داد.

به گفته باک، سودآوری این شرکت در پی سقوط قیمت جهانی نفت خام طی ماه های اخیر افت داشته است. بنابراین شرکت باسف از ورود به بازارهای جدید استقبال می کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران نخستین دارنده ذخایر بزرگ گاز طبیعی دنیا و چهارمین دارنده ذخایر نفت خام جهان به شمار می رود و صنعت پتروشیمی آن با سرعت زیادی در حال توسعه است که می تواند نقش مهمی در بازگشت ایران به اقتصاد جهانی ایفا کند.

ایران و 6 قدرت جهانی اوایل ماه جاری میلادی در وین اتریش به یک توافق جامع هسته ای دست یافتند. طبق این توافق، تحریمهای مالی و اقتصادی علیه این کشور برداشته می شود .

باک همچنین عنوان کرد: تحت تاثیر تحریم ها، همکاری باسف با شرکت های ایرانی طی سال های گذشته تقر ی با متوقف شده بود. در حالی که نخستین حضور این شرکت در ایران به سال 1959 میلادی بر می گردد .

۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷
تعداد بازدید : ۵۶۰